۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۵
کد خبر: 85584908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ژاپن به ورود کشتی چینی به آب‌های خود اعتراض کرد

۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۵
کد خبر: 85584908
ژاپن به ورود کشتی چینی به آب‌های خود اعتراض کرد

تهران- ایرنا- توکیو به دنبال آنچه تعرض دریایی یک فروند کشتی متعلق به نیروی دریایی چین به آب‌های ژاپن نامید، ضمن ابراز نگرانی، به این اقدام پکن اعتراض کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژاپن پس از آنکه یک فروند کشتی نیروی دریایی چین دیروز (شنبه به وقت محلی) وارد قلمرو دریایی این کشور شد، به شدت ابراز نگرانی و نسبت به این اقدام اعتراض کرد.

بنابر اعلام وزارت دفاع ژاپن، یک فروند کشتی متعلق به نیروی دریایی چین روز گذشته در آب های ژاپن شناسایی شد. این کشتی در نزدیکی جزیره «کوشینوئرابو» (Kuchinoerabu) از مجموعه جزایر «ساتسونان» واقع در استان جنوبی «کاگوشیما» (Kagoshima) وارد آب های ژاپن و ۲ ساعت بعد از جنوب غربی جزیره «یاکوشیما» خارج شد.

ژاپن به ورد کشتی چینی به آب‌های خود اعتراض کرد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: به دنبال این واقعه، وزارت امور خارجه ژاپن ابراز نگرانی و اعتراض شدید خود را به سفارت چین در توکیو اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه ژاپن همچنین اعلام کرد که باید اقدامات گذشته کشتی‌های نیروی‌ دریایی چین در آب‌های پیرامون ژاپن و نقض حریم هوایی اخیر این کشور توسط یک فروند هواپیمای نظامی چینی را نیز به حساب آورد.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع ژاپن در مورخ ۱۰ شهریور اعلام کرد که یک فروند کشتی تحقیقاتی نیروی دریایی چین وارد آب‌های سرزمینی این کشور شده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای عنوان کرد که کشتی یادشده حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی در قلمرو ژاپن در سواحل استان کاگوشیما در جنوب غربی این کشور شناسایی شد و تا ساعت ۷:۵۳ صبح آنجا را ترک کرده بود.

خبرگزاری کیودو نیز در این تاریخ ضمن پوشش این خبر افزود: این دهمین تعرض یک کشتی تحقیقاتی چینی به آب‌های ژاپن در نزدیکی استان کاگوشیما از نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) است.

اعتراض ژاپن به نقض حریم هوایی خود توسط چین

درحالی توکیو نسبت به تعرض دریایی یک فروند کشتی متعلق به نیروی دریایی چین به آب های خود اعتراض می کند که در مورخ ۶ شهریور جاری نیز ژاپن نسبت به نقض حریم هوایی خود توسط یک فروند هواپیمای نظامی چین اعتراض کرد و این اقدام را «غیر قابل قبول» خواند.

ژاپن به ورد کشتی چینی به آب‌های خود اعتراض کرد

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، یک فروند هواپیمای جمع‌آوری اطلاعات ارتش چین از نوع Y-۹ حریم هوایی ژاپن را در مورخ دوشنبه پنجم شهریور جاری نقض کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha