امام جمعه کرمان: میراث فرهنگی استان در معرض دید قرار داده شود

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: این استان با میراث و قدمت دیرینه، جای آن دارد که مسئولان و متولیان از این دارایی ها حفاظت کنند و این داشته‌ها را در معرض دید هموطنان و مردم دنیا که به‌عنوان گردشگر به این خطه سفر می‌کنند، قرار دهند.  

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز شنبه در بازدید از بافت تاریخی شهر کرمان اظهار داشت: ایران در تاریخ جهان دارای پیشینه‌ای دیرینه است، هر کجا تاریخ را ورق بزنیم، ایران به عنوان کشوری قدرتمند و مستقل حضور داشته و کرمان در تاریخ ایران حضور پررنگی دارد.

وی بیان کرد: آنچه امروز دیدیم بخشی از تاریخ کرمان بود و امیدوارم مسئولان موثر در حراست و حفاظت از میراث‌فرهنگی در کنار هم جمع شوند و با برنامه‌ریزی منظم در کنار اداره کل میراث‌فرهنگی قرار بگیرند تا با تبدیل این مسیر به گذر تاریخ و فرهنگ بخشی از تاریخ کرمان به تصویر کشیده و گردشگرانی که به کرمان سفر می کنند به‌راحتی بتوانند از تاریخ واقعی، سابقه و قدمت اینجا آگاه شوند؛ امید آن دارم که این امر به‌زودی محقق شود.

معاون اقتصادی استاندار کرمان نیز در جریان این بازدید گفت: این مسیر مورد بازدید فضای خوبی برای معرفی میراث‌فرهنگی این شهر است.

امیر حسن‌زاده افزود: کرمان بافت تاریخی خوب و متنوعی دارد، نیاز است با همدلی و همکاری استانداری، میراث‌فرهنگی، اوقاف و امور خیریه و شهرداری کرمان با تعریف اولویت‌بندی در راستای مرمت و ساماندهی ابنیه تاریخی اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد: مرمت و بازسازی بافت تاریخی از یک منظر قدمت و فرهنگ مردم کرمان را زنده می کند و در معرض دید عموم قرار می دهد؛ از یک نگاه نیز با لحاظ کردن بعد اقتصادی به کمک دستگاه‌های متولی با توسعه صنعت گردشگری زنجیره ارزش در حوزه میراث‌فرهنگی تکمیل و عامل اشتغال‌زایی و تولید ثروت در بخش گردشگری است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان به همراه جمعی از مسئولان از محور مذهبی سادات خوشرو، بنای قُبه سبز، بازار عزیز، خانه اعظمی، مسجد آیت الله، بازار حاج آقا علی، کاروانسرای جَر، کاروانسرای گنجعلی‌خان، بازار کرمان، چهار سوق بزرگ بازار، کاروانسرا و تیمچه هندوها، بازار قلعه محمود و مسجد امام(ره) در بافت تاریخی شهر کرمان بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha