رتبه ۶ گروه ریاضی: برگزاری کنکور در دو نوبت استرس را کم می‌کند

تهران- ایرنا- رتبه ۶ گروه آزمایشی ریاضی و فنی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای برگزاری کنکور سراسری در دو نوبت اقدام خوبی بود و باعث کاهش استراس داوطلبان شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شامگاه گذشته، (جمعه ۹ شهریورماه) از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش به همراه اسامی نفرات برتر گروه‌های آزمایشی پنجگانه منتشر شد. براساس اعلام نتایج، ارشیا شکوری از تهران، رتبه ۶ گروه ریاضی و فنی را کسب کرد.

وی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره برگزاری کنکور سراسری در دو نوبت اظهار داشت: برگزاری کنکور در دو نوبت موجب کاهش استرس داوطلبان می‌شود علاوه بر آن، ممکن است اتفاقات غیرمنتظره‌ای برای داوطلب رخ دهد و نتواند در کنکور شرکت کند و در نتیجه، آینده تحصیلی فرد تحت تاثیر این شرایط قرار می‌گیرد که با برگزاری آزمون سراسری در دو نوبت این مشکل برطرف شده است.

شکوری درخصوص تاثیر سوابق تحصیلی در قبولی داوطلبان کنکور نیز اظهار داشت: این موضوع پیچیده‌ای است و باید با تامل بیشتر و البته در اسرع وقت، اصلاحات لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: امتحانات نهایی دانش‌آموزان بیشتر در دروس اختصاصی است و در نتیجه، تمرکز داوطلبان کنکور بر دروس عمومی کم می‌شود در حالیکه این دروس در کنکور تاثیر دارند.

دارنده رتبه ۶ گروه آزمایشی ریاضی و فنی به خبرنگار ایرنا گفت: آمادگی برای شرکت در کنکور را طبق برنامه‌ریزی‌های مدرسه شروع کردم و در کلاس‌های کنکور بیرون از مدرسه شرکت نداشتم.

وی ادامه داد: بیشتری مطالعه و برنامه‌های فشرده برای شرکت در کنکور سراسری را از سال دوازدهم دبیرستان شروع کردم و مدرسه همواره اردوهای مطالعاتی برگزار می‌کرد و بر همین اساس، ساعت مطالعه ما از زمستان سال گذشته تقریبا به روزی ۱۰ تا ۱۱ ساعت رسید.

شکوری گفت که تمایل دارد در رشته مکانیک دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کند.

به گزارش ایرنا، در گروه علوم ریاضی آزمون سراسری امسال به ترتیب، امیرحسین سلیمانی تازه‌کندی از تبریز، امیرمحمد محقق دولت‌آبادی از تهران، احسان رضوی از تهران، فرزاد حلاج‌مقدم از فردوس خراسان جنوبی، مهدی ابوطالبی از یزد، ارشیا شکوری از تهران،‌ علی فتحی از قزوین، رضا گل‌بهار از تبریز، اشکان میرزایی صفی‌آبادی از مشهد و محمد سجاد حسنی اردستانی از تهران ، موفق به کسب رتبه‌های اول تا دهم شدند.

رتبه ۶ گروه ریاضی: برگزاری کنکور در دو نوبت استرس را کم می‌کند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha