۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85584086
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اجرای رزمایش دوسالانه سانحه هوایی در فرودگاه خرم آباد

خرم آباد - ایرنا - رزمایش ( مانور) دوسالانه سانحه هوایی و آتش سوزی هواپیما روز شنبه با حضور نیروهای امدادی استان و فرودگاه خرم آباد برگزار شد.

به گزارش ایرنا مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد در حاشیه برگزاری این برنامه گفت: این رزمایش با هدف ارتقای هماهنگی بین ارگان های مربوط به بروز سوانح واقعی بر اساس سناریویی از قبل تعیین شده برگزار شده است.

به گفته امیرعباس نظری زاده هدف از برگزاری این رزمایش ارزیابی میزان آمادگی و سرعت عمل نیروهای امدادی و مدیریت بحران فرودگاه و برخی نهادهای خارج از این مجموعه و اقدام در راستای تقویت نقاط ضعف احتمالی است.

وی تصریح کرد: نیروهای هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی شهر، پزشکی قانونی، مدیریت بحران، سازمان آرامستان های شهرداری‌ و پلیس راهور در رزمایش حضور داشتند و نسبت به انجام اقدامات اورژانسی و امدادی در یک حادثه شبیه سازی شده اقدام می کردند.

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد اظهار داشت: هدف از برگزاری این تمرین فرماندهی هماهنگی و ارتباطات نهادهای داخل و خارج از فرودگاه، ارزیابی و افزایش توان عملیاتی در زمان بروز سوانح هوایی، نحوه مدیریت بحران در شرایط اضطراری، آشنایی با مناطق عملیات پروازی و نحوه دسترسی به این مناطق و شناسایی نقاط قوت و ضعف انجام عملیات در هنگام بروز سوانح و حوادث احتمالی بود که برنامه های بعدی در راستای تقویت هماهنگی ها و حذف نقاط ضعف در دستور کار قرار می گیرد.

پارسال ۶۲ هزار و ۸۳۲ مسافر و ۳۹۹ تن و ۲۴۱ کیلوگرم بار از طریق این فرودگاه جابجا شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۳۰ و ۳۵ درصد رشد داشته است.

سال گذشته ۷۶۰ مورد نشست و برخاست هواپیما توسط ۹ شرکت در این فرودگاه برای مسیرهای تهران، مشهد، کرمان، رشت، یزد، عسلویه، تبریز، بوشهر و عتبات عالیات پذیرش شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha