۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲
کد خبر: 85584089
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

میزبانی شریف از برترین‌های کنکور ۱۴۰۳

۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲
کد خبر: 85584089
میزبانی شریف از برترین‌های کنکور ۱۴۰۳

تهران- ایرنا- رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۳ در مهمانی دانشگاه صنعتی شریف از نزدیک با دستاوردها، فعالیت‌ها رشته‌های این دانشگاه آشنا شدند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، همایش معرفی رشته‌های تحصیلی دانشگاه صنعتی شریف ویژه رتبه‌های برتر کنکور سراسری و مدال‌آوران طلای المپیاد دانش‌آموزی صبح امروز (شنبه) با حضور مسئولان دانشگاه، استادان و رتبه‌های زیر ۲۰۰ کشوری در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

معاون دانشجویی و عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف در ابتدای این همایش گفت: دانشگاه صنعتی شریف همواره به شریف بودن معروف بوده و شمار زیادی از دانش‌آموختگان این دانشگاه برای کشور مثمرثمر بوده‌ و افتخارات زیادی را کسب کرده‌اند.

محمود بهمن‌آبادی افزود: آنچه دانشگاه صنعتی شریف را به دانشگاهی شاخص و اثرگذار تبدیل کرده، حضور استادان فرهیخته و دانشجویان توانمند و برجسته است و به سبب حضور این عزیزان دانشگاه صنعتی شریف به برترین دانشگاه صنعتی کشور تبدیل شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه در بخشی از صحبت‌های خود خطاب به برترین‌های کنکور سراسری گفت: بی‌شک شمار زیادی از شما دانشگاه صنعتی شریف را برای ادامه تحصیل انتخاب خواهید کرد، از شما توقع دارم با تلاش و پشتکار خود به جایگاهی برسید که دانشگاه صنعتی شریف به شما افتخار کند و آورده و توانمندی‌های جدیدی را برای این دانشگاه به ارمغان بیاورید.

وی در پایان بر اهمیت مقطع کارشناسی و اثرگذاری آن در آینده تاکید کرد و گفت: دانشگاه صنعتی شریف همواره به کیفیت دانشجویان مقطع کارشناسی خود می بالد. به شما عزیزان توصیه می‌کنم که با تلاش و کوشش خود این مقطع را که نقش اساسی در آینده‌تان خواهد داشت را به بهترین شکل سپری کنید.

مزایای تحصیل در شریف

مدیر امور آموزشی دانشگاه در ارائه‌ای به تشریح مزایای تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف پرداخت.

مرتضی امینی در صحبت‌های خود گفت: بر اساس رتبه‌بندی‌‎های بین‌المللی، دانشگاه صنعتی شریف برترین دانشگاه صنعتی کشور بوده و همواره توانسته است که در ارایه برنامه‌ها و رشته‌های نوین آموزشی پیشگام باشد. این دانشگاه برنامه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌های معتبر جهان داشته و در حوزه ارتباط با صنعت خیلی پررنگ و قوی عمل کرده است.

مدیر امور آموزشی دانشگاه به تشریح تسهیلات آموزشی دانشگاه صنعتی شریف از جمله تحصیل در دو رشته، دوره فرعی، کوآپ و... پرداخت.

امینی در ادامه به حضور برترین‌ها در دانشگاه شریف اشاره کرد و گفت؛ اغلب برگزیدگان المپیادی و رتبه‌های برتر کنکور سراسری این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند و دانشگاه صنعتی شریف در سال‌های اخیر رتبه نخست المپیادهای دانشجویی را به خود اختصاص داده است. همچنین بسیاری از شخصیت‌ها و مفاخر کشور از جمله زنده یاد مریم میرزاخانی در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند.

میزبانی شریف از برترین‌های کنکور ۱۴۰۳

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر در بخشی از سخنان خود امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه را برشمرد و گفت: دانشگاه صنعتی شریف اولین مرکز پردازش سریع یک پتافلاپسی را داراست و قدرتمندترین ابر کامپیوتر کشور در این دانشگاه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: زیست بوم پژوهش و فناوری شریف، پارک علم و فناوری و ناحیه نوآوری شریف محیطی است که این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا اگر ایده‌ای دارند به آن جامه‌ی عمل بپوشانند.

مدیر امور آموزشی دانشگاه در بخش دیگری از ارائه خود به تشریح نظام آموزشی در دانشگاه صنعتی شریف و تسهیلات آموزشی ویژه دانشجویان مستعد پرداخت.

دانشگاه صنعتی شریف پرچم‌دار بیداری و تفکر علمی کشور

مدیر امور پژوهشی دانشگاه نیز در سخنانی به معرفی پروژه های شاخص دانشگاه صنعتی شریف پرداخت. وی در ابتدا با اشاره به شعار این دانشگاه؛ «دانشگاه صنعتی شریف پرچم‌دار بیداری و تفکر علمی کشور» گفت: این دانشگاه سه راهبرد کلیدی؛ سرآمدی در آموزش، سرآمدی در پژوهش و فناوری و سرآمدی در اثربخشی اجتماعی را در مسیر توسعه خود و جامعه در نظر گرفته است.

هرمزی نژاد گفت: دانشگاه صنعتی شریف قلب تپنده پژوهشِ آینده‌نگرانه و نوآورانه در کشور است و موضوعاتی از جمله؛ انرژی، آب و محیط زیست، هوش مصنوعی، سلامت، علوم و فناوری‌های کوانتومی و علوم و فناوری‌های فضایی از اولویت‌های پژوهشی این دانشگاه است.

مدیر امور پژوهشی در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص جایگاه دانشگاه شریف در نظام‌های رتبه‌بندی معتبر جهانی و وضعیت ارتباطات پژوهشی بین‌المللی پرداخت.

وی در خصوص جایگاه دانشگاه صنعتی شریف در رتبه‌بندی‌های مطرح بین‌المللی گفت: بر اساس رتبه‌بندی کیو اس دانشگاه شریف دارای جایگاه اول کشوری و رتبه ۳۸۰ جهانی است. در رتبه‌بندی تایمز هایر نیز رتبه اول کشور و رتبه ۳۵۰-۳۰۱ جهان به این دانشگاه اختصاص یافته است.

هرمزی نژاد به معرفی برخی از پروژه‌های شاخص دانشگاه و اثرگذار در جامعه از جمله؛ ساخت و توسعه ربات‌های جراحی، ساخت و طراحی پروتزها برای ضایعات سخت استخوانی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، توانبخشی عصبی با ساخت و توسعه ابزارهای توانبخشی مدرن، ساخت پوست مصنوعی، شکل‌دهی سفارشی پلیت‌های ارتوپدی، توسعه اپلیکیشن ماسک، ساخت ماهواره شریف، ماهواره دوستی، سامانه ذخیره‌سازی برای داده‌های حجیم، طراحی و ساخت پکر قابل بازیافت درون چاهی و... پرداخت.

وی در پایان ناحیه نوآوری شریف را کانون امید و ارزش آفرینی نامید و گفت: حدود ۳ هزار نفر در این ناحیه مشغول به کار هستند و ۱۴ شتابدهنده و مرکز رشد، ۵ پژوهشکده، ۶ سرمایه گذار خطرپذیر، ۸ مرکز نوآوری، ۲ فضای کار اشتراکی، ۵۰۰ شرکت و شتاب دهنده، ۵ مجتمع فناوری و ۱ هاب نوآوری بازیگران ناحیه نوآوری شریف هستند.

در ادامه این همایش مهندس علیرضا جعفر مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف به معرفی فضای کارآفرینی و نوآوری در شریف پرداخت. سخنرانی استادان برجسته دانشگاه صنعتی شریف، دورهمی و پرسش و پاسخ از دیگر بخش‌های این همایش یک روزه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha