۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۰۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85584578
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

صهیونیست‌ها: کار سختی در برابر پهپادهای حزب الله داریم

تهران- ایرنا- عملیات روز اربعین حزب الله لبنان در روز یکشنبه گذشته، همچنان ذهن تحلیلگران و ناظران امور در رژیم صهیونیستی را به خود مشغول کرده است.

به گزارش امروز یکشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، با وجود جنگ نابرابر میان حزب الله و رژیم صهیونیستی و حمایت همه جانبه واشنگتن از تل آویو، جنگ فرسایشی حزب الله ضربه مهلکی به صهیونیست‌ها وارد کرده و عملیات «روز اربعین» مقاومت اسلامی در ۲۵ آگوست همچنان محافل صهیونیست را به خود مشغول کرده است.

«یوآف زیتون» تحلیلگر نظامی پایگاه صهیونیستی «یانت» جزئیات جدیدی از آن روز بیان و اعلام کرد: اسرائیل در فاجعه قتل «دیوید موشه» تفنگدار دریایی در کشتی «دیبورا» در نهاریا در جریان حمله یکشنبه گذشته حزب الله، تحقیق می‌کند. اسرائیل برای آینده آماده می‌شود و از موشکباران و بزرگترین حمله حزب الله از زمان جنگ سالل ۲۰۰۶ درس می‌گیرد که هدفش خالی کردن موشک‌های رهگیر سامانه پدافندی اسرائیل بود.

وی افزود: این حمله ساعت ۴:۳۷ صبح به وقت فلسطین شروع شد و حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید. حزب الله ۲۵۰ موشک و پهپاد به اهداف معین از جمله گلیلوت شلیک کرد. حزب الله حدود ۳۰ تا ۴۰ موشک معمولی و بزرگ شلیک کرد. حملات دقیق بود و پس از آن در آن واحد پهپادهای انتحاری را روانه کرد. مشکل این است که پهپادها از ارتفاع پایین از جنوب لبنان بر می خیزند که موانع کوهستانی کار را برای ارتش اسرائیل سخت می‌کند و به رادارها اجازه شناسایی پهپادها را نمی‌دهد.

زیتون به نقل از فرمانده پدافند هوایی رژیم صهیونیستی گفت: غزه دشت است و هر شلیکی به محض اینکه در آسمان ارتفاع می‌گیرد به سادگی قابل کشف است و از این رو ظرف چند ثانیه آژیر به صدا در می‌آید، اما در الجلیل اوضاع متفاوت است و آنجا ما با چالش روبرو هستیم. ما با دشمن زیرکی به نام حزب الله روبرو هستیم که همه توان خود را نگذاشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha