طرح تفصیلی شهر اردبیل ابلاغ شد

۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶
کد خبر: 85584670
طرح تفصیلی شهر اردبیل ابلاغ شد

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل از ابلاغ طرح تفصیلی شهر اردبیل پس از یک دهه وقفه و با انجام بازنگری‌های مورد نیاز خبر داد و گفت: با اجرای درست این طرح از سوی همه متولیان و دستگاه‌های اجرایی، بخش عمده مشکلات شهری اردبیل رفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری اردبیل، استاندار اردبیل روز یکشنبه اظهار کرد: بازنگری طرح تفصیلی شهر اردبیل که پس از یک دهه وقفه با پیگیری‌های لازم نهایی شده، ابلاغ می‌شود.

سیدحامد عاملی افزود: این طرح با تبیین ایرادات وارد بر طرح تفصیلی پیشین (مصوب سال ۸۴) و با بررسی نقاط ضعف و قوت در زمینه‌های شبکه معابر، کاربری اراضی و نحوه استفاده از زمین و ضوابط و مقررات شهرسازی و ساختمانی با همکاری شهرداری، راه‌وشهرسازی، استانداری و تمامی اعضای کمیسیون ماده ۵ استان اردبیل و مهندسان مشاور طرح، با پرهیز از اشتباهات گذشته و با تاکید بر افزایش تحقق‌پذیری، افزایش سرانه‌های عمومی و جبران کمبودهای موجود و نیز توجه به حد و مرز مالکیتی تدوین ، تصویب و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در این طرح همچنین بر تمرکززدایی کاربری به‌ویژه در هسته مرکزی شهر ، تلاش برای رفع مشکلات مردم در حوزه‌های شهرسازی و ساخت‌وساز، توزیع متوازن و متعادل کاربری‌های خدمات همگانی متناسب با نیازهای جمعیت ، توجه ویژه به ارتقا و توانمندسازی خدماتی و زیرساختی بافت‌های حاشیه‌ای و محلات ناکارآمد و کم‌برخوردار پرداخته شده است.

عاملی تصریح کرد: تهیه طرح‌های موضوعی و بازنگری طرح جامع حمل‌ و نقل و ترافیک، بازنگری مطالعات طراحی شهری خیابان امام خمینی (ره) و توسعه شبکه حمل‌ و نقل همگانی و ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ و نقل شهر به‌عنوان یکی از راه حل‌های اصلی رفع معضلات و چالش‌های ترافیکی شهر برای تکمیل و قوت طرح تفصیلی مذکور، مورد تاکید است.

استاندار اردبیل بیان کرد: اصلاح و توسعه مبادی ورودی‌های شهر اردبیل نیز که پیش‌تر تصویب شده بود در قالب طرح مذکور به‌صورت یکپارچه ابلاغ شده و قابل اجرا است.

طرح تفصیلی شهر اردبیل ابلاغ شد

ساماندهی حوزه ساخت‌ و ساز و توسعه متوازن و یکسان مناطق کم‌برخوردار از اهداف طرح تفصیلی اردبیل

شهردار اردبیل هم با بیان اینکه با ابلاغ طرح تفصیلی شهر اردبیل شاهد ساماندهی در حوزه ساخت‌ و ساز خواهیم شد، گفت: این طرح تفصیلی پس از مدت‌ها در وزارت راه‌ و شهرسازی تصویب شد و با ابلاغ استاندار اردبیل به مرحله اجرا در خواهد آمد.

محمود صفری با اشاره به جزییات طرح تفصیلی ادامه داد: توسعه متوازن و یکسان مناطق کم‌برخوردار، رفع نواقص و کاستی‌های طرح تفصیلی پیشین و نگاه ویژه به رفع کمبود سرانه‌های عمومی شهر اردبیل در طرح جدید لحاظ شده‌است.

وی بیان کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر اردبیل با هدف افزایش سرانه فضای سبز و ارتقای وضعیت بصری مناسب و در شان کلانشهر اردبیل نیز از جمله اقدامات در راستای اجرای طرح تفصیلی خواهد بود.

شهر اردبیل دارای پنج منطقه شهری با جمعیتی بیش از ۵۳۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha