۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85584741
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۰۷ سازمان مردم‌نهاد جوانان در ایلام فعال است

۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴
کد خبر: 85584741
۱۰۷ سازمان مردم‌نهاد جوانان در ایلام فعال است

ایلام - ایرنا - معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان ایلام گفت: ۱۰۷ سازمان مردم‌نهاد و سمن استان فعال است و با تامین زیرساخت‌هایی مانند سمن‌سراها و خانه‌های جوان، می‌توانند نقش پررنگی در فعالیت‌های اجتماعی استان داشته باشند.

محمدرضا تردست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح اقدامات یکساله حوزه جوانان براساس شاخص‌های کمی، کیفی و اهداف مورد توافق در سال گذشته اظهار داشت: این تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف، فرهنگی، هنری ادبی، اعتقادی و مذهبی، توسعه فرهنگ ورزش، علمی آموزشی، محیط زیست و آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: هم‌اکنون سازمان‌های مردم‌نهاد استان با ترکیب جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله در حوزه‌های تخصصی فعال هستند و در خصوص موضوعات مختلف راهکار ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه تعداد صدور مجوز فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان ۱۰ مجوز بوده است، افزود: در این مدت تمدید ۱۰ مجوز فعالیت سازمان مردم‌نهاد نیز انجام گرفته است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان ایلام با اشاره به مشارکت تشکل‌های جوانان در برنامه‌های اداره کل تاکید کرد: توانمندسازی کارگاه‌های دانش‌افزایی و ارتقای مهارت اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان نیز در ۱۰ کارگاه با تعداد ۲ هزار و۴۰۰ نفر ساعت بوده است‌.

تردست با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها در پیشبرد برنامه‌های مختلف، اظهار داشت: سال گذشته، ۱۶ طرح توانمندسازی و کمک به اجرای طرح‌های سمن‌های جوان توسط این معاونت انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه استانی شبکه‌های تخصصی ۱۴ جلسه تشکیل شده است گفت: اقدامات زیادی در حوزه توانمندسازی و ارتقای مشارکت جوانان، انتخابات شبکه‌ها، همتا، حضور دبیران و نمایندگان سمن‌ها در برنامه‌های ملی و اجلاس شبکه‌ها برگزار شده است.

سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها، حلقه وصل بین دولت و مردم هستند و بدون مشارکت آنها بسیاری از امور بی نتیجه می‌ماند و سمن‌ها مسائل مردم را به ‌دلیل ارتباط کامل با آحاد جامعه، شناسایی و برجسته‌سازی می‌کنند و تمامی ظرفیت‌ها را برای حل آنها مورد استفاده قرار می‌دهند.

۳۴۴ هیات ورزشی و ۳۷ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در استان ایلام فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha