مرزها با امکانات و فناوری روز هوشمندسازی شود

تهران- ایرنا- فرمانده مرزبانی فراجا با تأکید بر استفاده بهینه از ابزار و امکانات سازمانی در مرزها، گفت: با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی و پدید آمدن فناوری های نو در دنیا، مرزبانی نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید در این سمت و سو حرکت کند و مرزها را با امکانات و فناوری روز هوشمندسازی کنیم و از این طریق مرزها را رصد و پایش کنیم.

به گزارش ایرنا از پلیس، سردار احمدعلی گودرزی روز یکشنبه در جلسه شور عمومی فرماندهی مرزبانی فراجا اظهار داشت: مرزبانان به‌عنوان چشمان بینای نظام در نقطه صفر مرزی زوار را بدرقه کردند و اولین کسانی بودند که بعد از سفر معنوی از آنها استقبال کردند که جا دارد بابت تلاش همرزمان و موفقیت مرزبانی فراجا در راهپیمای بزرگ اربعین از همه دست اندرکاران تقدیر و تشکر کنم.

وی در ادامه با قدردانی از همکاری مطلوب مرزبانی عراق برای تسهیل تردد زائران و ارتقای ضریب امنیتی در مرزهای مشترک با عراق، افزود: گشت‌های همزمان میان مرزبانان دو کشور در ایام اربعین افزایش یافت و به لطف خداوند متعال مورد ضد امنیتی در مرزها مشاهده نشد که این موضوع نشان از اشراف اطلاعاتی و عزم مرزبانان در ارتقای امنیت پایدار در مناطق مرزی دو کشور بود.

سردار گودرزی با تأکید بر اینکه با تلاش مرزبانان امنیت در مرزهای کشور پایدار است، افزود: همه دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور با پشتیبانی مردم ولایتمدار به خصوص مرزنشینان غیور با مجاهدت و جانفشانی در راستای امنیت کشور شبانه روز در تلاش هستند و اجازه نخواهند داد تا دشمنان و معاندان اهداف شومشان را عملیاتی کنند.

تأکید فرمانده مرزبانی فراجا بر آموزش مهارتی

فرمانده مرزبانی انتظامی، آموزش مهارتی در مرزبانی را مهم قلمداد کرد و گفت: استفاده از نوآوری و خلاقیت در مأموریت‌های مرزبانی در راستای وظایف، توان عملیاتی و آمادگی رزمی مورد تأکید است.وی بر فرایند اجرای صحیح تاکتیک‌های مرزی تأکید کرد و افزود: آموزش‌ مهارتی باید افزایش پیدا کند و سازمان یافته دنبال شود زیرا آموزش پل ارتباطی کارکنان با مهارت افزایی است که این مؤلفه و ویژگی ارتقای توان رزم، باید در دستور کار قرار گیرد.

سردار گودرزی اظهار داشت: وظیفه ما مرزداران، حفظ و حراست از نوار مرز و جلوگیری از ورود و خروج قاچاق و حفظ امنیت در مرز است که در راستای این وظیفه باید توان عملیاتی و آمادگی رزمی و سطح آموزش خود را با نوآوری و خلاقیت ارتقا داده تا بتوانیم مؤثرتر و توانمندتر در ایفای وظایف محوله خویش ظاهر شویم.

فرمانده مرزبانی فراجا خاطرنشان کرد: امنیت که بالاترین نعمت است را باید قدر بدانیم و امروز با لطف الهی و برکت خون شهدا و هوشیاری رزمندگان و سلحشوران مرزبانی، امنیت مثال‌زدنی و با ثبات در کشور داریم که باید قدردان آن باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha