۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبر: 85584888
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۶ اثر برگزیده سوگواره منطقه‌ای چلچراغ در لرستان معرفی شدند

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ۴۷۰ اثر به دبیرخانه سوگواره منطقه‌ای چلچراغ ارسال و در نهایت ۶۶ اثر برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اعظم روانشاد روز یکشنبه در آیین دومین سوگواره منطقه ای چلچراغ اظهار کرد: این سوگواره با مشارکت هنرمندان استان‌های کردستان ، ایلام ، کرمانشاه ، همدان ، خوزستان و لرستان برگزار شد.

وی افزود: این سوگواره با هدف خلق و تولید آثار فرهنگی هنری با موضوع نهضت حسینی در بخش‌های آواها و نواهای عاشورایی شامل سرود، موسیقی، مداحی و نوحه‌خوانی؛ تایپوگرافی، گرافیک دیجیتال، خوشنویسی، فیلم‌نامه و نمایشنامه‌نویسی و عکس برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: با توجه به استقبال هنرمندان لرستانی و اینکه از سایر استان‌ها نیز هنرمندانی متقاضی ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره بودند، تصمیم گرفته شد امسال این سوگواره به‌صورت منطقه‌ای و با حضور هنرمندانی ازاستان‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان و همدان برگزار شود.

روانشاد با بیان اینکه امروز پوستر ملی سوگواره چلچراغ رونمایی شد، گفت: باتوجه به موضوع روز و ثبت جهانی دره خرم‌آباد، آیین ها و مناسک برگ زرین از فرهنگ لرستان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha