۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۵
کد خبر: 85552001
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استعدادیابی فعالان حوزه تئاتر لرستان ضروری است

۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۵
کد خبر: 85552001
استعدادیابی فعالان حوزه تئاتر لرستان ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: بررسی مشکلات تئاتر استان و استعدادیایی فعالان این بخش ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا اعظم روانشاد روز دوشنبه در نشست با هیات مدیره منتخب انجمن هنرهای نمایشی لرستان اظهار کرد: تئاتر و نمایش ابزاری ارزشمند برای انتقال فرهنگ هستند و با توجه به ظرفیت‌های غنی هنر تئاتر در استان این حوزه دارای یک شبکه گسترده و به هم پیوسته کشوری است.

وی گفت: باید زیربنای انجمن هنرهای نمایشی، مشکلات و استعدادهای تئاتر استان در یک کار پژوهشی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه وحدت بین اعضا در این دوره باید در عالی‌ترین حد و اندازه باشد افزود: انجمن نمایش استان باید تمام تلاش خود را برای رفع مسائل و دغدغه‌های حوزه تئاتر با همدلی اهالی و هم‌افزایی هنرمندان این رشته به کار گیرد و حفظ شان و منزلت پیشسکوتان به عنوان مهمترین برنامه در دستورکار باشد چراکه این قشر گنجینه این هنر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، نیاز روز جامعه را شادی و نشاط عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به این مهم، مسائل حوزه نمایش استان باید به خوبی احصا شود و اجرای نمایش‌های عمومی در مرکز استان و شهرستان‌های مختلف در دستور کار انجمن قرار بگیرد.

روانشاد ضمن مهم برشمردن برگزاری جشنواره تئاتر در سال جاری گفت: سال گذشته هنرمندان استان در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درخشش خوبی داشتند.

وی افزود: انجمن هنرهای نمایشی استان باید کشف و پرورش استعدادهای جدید، ترویج ادبیات فاخر، صیانت از مرزهای اخلاقی، دینی، انقلابی، ملی، خانواگی و زیست‌بوم، رشد کیفی و ارتقای شاخص‌های هنرهای نمایشی، توجه به تولید نمایشنامه‌های فاخر و تربیت نویسندگان متعهد، پاسداشت و تکریم هنرمندان، توجه ویژه به تئاتر کودک و نوجوان و طنز فاخر را دنبال کند.

روانشاد تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از ضعف‌های سال‌های اخیر در لرستان حوزه نمایشنامه نویسی است، برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز باید در دستور کار انجمن قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha