مرکز پایش الکترونیک سارقان حرفه‌ای و سابقه دار در بندرعباس راه‌اندازی شد

بندرعباس - ایرنا - مرکز پایش هوشمند و الکترونیک سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار امروز یکشنبه با حضور رییس کل دادگستری هرمزگان و جمعی از مسئولان فضایی و انتظامی استان در محل پلیس آگاهی بندرعباس راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، رییس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه راه‌اندازی این مرکز هوشمند اظهار کرد: در اجرای دستور رییس قوه قضاییه و در راستای تعاملاتی که بین دادستانی کل کشور و فرماندهی کل انتظامی کشور انجام گرفته است، دستورالعمل نظارت بر سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار ابلاغ شد و از روز جاری با تلاش مجموعه قضایی و انتظامی هرمزگان طرح نظارت الکترونیک بر سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان عملیاتی شده است.

مرکز پایش الکترونیک سارقان حرفه‌ای و سابقه دار در بندرعباس راه‌اندازی شد

از امروز سارقان در اقصی نقاط استان هرمزگان تحت پایش و نظارت هوشمند پلیس قرار می‌گیرند و با این اقدام هم کشف جرم و هم تعقیب متهمان آسان تر و کارآمدتر می‌شود. مجتبی قهرمانی با اشاره به اینکه اجرای طرح نظارت الکترونیک بر سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار یک اقدام تحولی و فناورانه است، افزود: اجرای این طرح در راستای پیشگیری از وقوع جرم و در جهت افزایش ضریب امنیت شهروندان دارای اهمیت خواهد بود.

این مقام قضایی با اشاره به دیگر آثار اجرای طرح یادشده در جهت کاهش سرقت و مقابله با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار تصریح کرد: با اجرای این طرح، دست پلیس پُر تر از گذشته می‌شود و اقدامات سنتی که پیش از این انجام می‌شد جای خود را به اقدامات فناورانه با استفاده از هوش مصنوعی و با بکارگیری نرم افزارها و سخت افزارهایی که تهیه و نصب شده‌اند، خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: از امروز سارقان در اقصی نقاط استان هرمزگان تحت پایش و نظارت هوشمند پلیس قرار می‌گیرند و با این اقدام هم کشف جرم و هم تعقیب متهمان آسان تر و کارآمدتر می‌شود.

رییس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: اجرای طرح نظارت الکترونیک بر سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار برای رفع مظنونیت از بعضی سارقان که در محل جرم نبوده‌اند و ممکن بود در روش سنتی تحت تعقیب قرار بگیرند نیز بسیار موثر است و براین اساس، اجرای آن به نفع بعضی از مجرمان اصلاح شده هم خواهد بود.

سارقان حرفه‌ای با نصب پابندهای الکتریکی تحت مراقبت قرار می‌گیرند

مرکز پایش الکترونیک سارقان حرفه‌ای و سابقه دار در بندرعباس راه‌اندازی شد

فرمانده انتظامی هرمزگان نیز در این مراسم با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی برای افتتاح و راه اندازی مرکز پایش سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در بندرعباس گفت: در اجرای توافقاتی که توسط قوه قضاییه و فرماندهی کل انتظامی کشور انجام شده است، ساز و کاری فراهم شده تا با بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند، سارقان حرفه و خاص مورد رصد و کنترل قرار بگیرند.

سردار علی اکبر جاویدان افزود: برهمین اساس به همه استان‌ها ابلاغ شده تا با استفاده از این روش، نظارت بر سارقان سابقه‌دار به‌ویژه در جرایمی نظیر سرقت از بانک، سرقت‌های مسلحانه و سرقت‌هایی که تاثیر منفی بیشتری در سطح جامعه دارند را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، سارقان حرفه‌ای، شناسایی و دستگیر می‌شوند و با نصب پابندهای الکتریکی تحت مراقبت و رصد قرار می‌گیرند، اظهار کرد: طرح یادشده می‌تواند هم در احساس امنیت جامعه و هم در بحث کاهش سرقت‌ها و مهار سارقان تاثیر مثبت زیادی داشته باشد.

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: براین باور هستیم که اگر اطلاعات دقیق سارقان جمع آوری شود و متهمانی که در اولویت هستند، مورد رصد و پایش مستمر قرار بگیرند، شاهد کاهش سرقت و ارتقای امنیت و احساس امنیت در سطح استان خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha