کشف ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف ۷۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در راستای اجرای طرح های پاکسازی و به منظور مبارزه جدی با سوداگران مرگ خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سرهنگ محمد رستمی شامگاه یکشنبه در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: درپی وقوع چند فقره سرقت سیم های مسی اداره برق در سطح شهرستان و متواری شدن سارقان، پیگیری موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با تلاش همه جانبه و گشت زنی های هدفمند پنهان و آشکار در محلات مختلف شهرستان و با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی پنج نفر سارقان کابل و سیم برق را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: ضمن شناسایی مخفیگاه سارقان با هماهنگی قضائی اکیپی از ماموران به محل اعزام و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه اعضای باند سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از آن، تعدادی آلات جرم کشف و یک دستگاه موتورسیکلت که در سایر سرقت ها استفاده می شد، توقیف شد .

وی ادامه داد: متهمان دستگیر شده در بازجویی های فنی، به هفت فقره سرقت سیم و کابل برق در محلات مختلف شهرستان اعتراف کردند که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

کشف ۷۰۰کیلوگرم مواد افیونی در هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده به مدت ۴۸ ساعت و کشف نزدیک به ۷۰۰ کیلوگرم مواد افیونی در استان خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان افزود: ماموران انتظامی هرمزگان در راستای اجرای طرح های پاکسازی و به منظور مبارزه جدی با سوداگران مرگ، ضمن شناسایی و توقیف هشت دستگاه خودرو حامل و فعال در قاچاق موادمخدر ۳۵۶ کیلوگرم تریاک ، ۲۸۸ کیلوگرم حشیش و ۲۹ کیلوگرم هرویین در مجموع به میزان ۶۷۳کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: در این طرح با تلاش همه جانبه مأموران، ۱۶ قاچاقچی مواد مخدر و ۴۱ خرده فروش و توزیع کننده مواد شناسایی و ۳۵۲ معتاد متجاهر و بلامکان دستگیر شدند.

احتکار کالای اساسی در هرمزگان

رییس پلیس امنیت عمومی هرمزگان از شناسایی و کشف یک انبار احتکار کالاهای اساسی مواد غذایی در بندرعباس خبرداد و گفت: در بازرسی از انبار مورد نظر انواع مواد غذایی و اقلام سوپری احتکار شده با ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ مهدی بشارتی در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان، در اجرای طرح مقابله با پدیده احتکار و مبارزه با برهم زنندگان امنیت و نظم اقتصادی با انجام گشت زنی های هدفمند پنهان و آشکار در یکی از محلات بندرعباس، یک انبار احتکار کالاهای اساسی را شناسایی و موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با حضور نماینده شرکت پخش مواد غذایی استان به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر مقادیری انواع مواد غذایی و اقلام سوپری احتکار شده کشف کردند.

سرهنگ بشارتی، ارزش این محموله احتکار شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی هرمزگان اظهار کرد: در این رابطه به دلیل نداشتن پروانه کسب، اخطاریه پلمب صادر و پرونده قضائی تشکیل و به سازمان های ذیربط ارسال شد.

جلوگیری از هدررفت ۲۰۵ هزار لیتر سوخت در هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با هوشیاری و تلاش همه جانبه ماموران انتظامی استان از ابتدای سال جاری تاکنون قاچاقچیان سوخت در سرقت و قاچاق ۲۰۵ هزار لیتر گازوئیل، ناکام مانده اند.

سردار جاویدان در تشریح این خبر بیان کرد: در ادامه طرح مقابله با قاچاق سوخت با هماهنگی های صورت گرفته با شرکت پخش فرآورده های نفتی از ابتدای سال جاری طرح پایش و کنترل لوله های انتقال سوخت با همکاری حراست شرکت نفت اجرا شده است.

وی افزود: تعدادی افراد سودجو و قاچاقچی سوخت در بازه های زمانی و مکانی متفاوت با سوراخ کردن لوله های انتقال سوخت، اقدام به سرقت گازوئیل و سپس قاچاق سوخت می کردند و به محض اطلاع از حضور ماموران انتظامی یا عوامل حراست شرکت نفت در منطقه، با رها کردن سوخت های موجود در محل، اقدام به فرار می کردند.

سردار جاویدان اظهار کرد: با هماهنگی با حراست شرکت نفت و همچنین هماهنگی با فرمانداری و مراجع قضائی ، از ابتدای سال در چند مرحله سوخت هایی که در حال هدر رفت بوده با نظارت و پوشش انتظامی در مجموع به میزان ۲۰۵ هزار لیتر گازوئیل جمع آوری و به شرکت نفت تحویل شده است .

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه تاکنون تعدادی از سارقان سوخت شناسایی و دستگیر شده اند، ارزش مالی سوخت های جمع آوری شده در این زمینه را ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: طرح های مشترک پایش میدانی و منطقه با همکاری عوامل حراست شرکت نفت به صورت مستمر اجرا و در این خصوص با قاچاقجیان چ، سارقان سوخت و مجرمان برابر قانون و با اقتدار برخورد خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha