آغاز پروازهای حج عمره در ماه ربیع‌الاول

تهران- ایرنا- رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، به احتمال زیاد پروازهای حج عمره از ماه ربیع‌الاول عملیاتی خواهد شد.

«محمد محمدی‌بخش» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به پروازهای حج عمره، افزود: در این زمینه جلساتی با سازمان حج و زیارت برگزار شد و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیز در حال اخذ مجوزهای لازم است.

وی بیان داشت:‌ زمان دقیق این عملیات از سوی سازمان حج و زیارت اعلام خواهد شد و به نظر می‌رسد می‌توانیم شاهد عملیاتی شدن پروازها در ماه ربیع الاول باشیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه‌داد: به این منظور مقدمات کارها با سازمان هواپیمایی کشوری عربستان انجام شده است، پس از اخذ مجوزهای کامل موضوع را به سازمان حج و زیارت ابلاغ می‌کنیم و سپس برنامه‌ریزی اعزام زائران انجام می‌شود.

صدور ۲ هزار مجوز پرواز به مشهدالرضا

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام پایانی ماه صفر، گفت: در این راستا بیش از ۲ هزار مجوز پرواز به مشهد مقدس صادر شده تا بتوانیم تعداد زیادی پرواز برنامه‌ای و فوق‌العاده از اقصی نقاط کشور به مشهدالرضا داشته باشیم.

محمدی‌بخش خاطرنشان‌کرد:‌ با توجه به دور پایانی تعطیلات تابستانه، همچنین تعطیلات هفته جاری و دو مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) که با زیارت مخصوص آن حضرت همراه است، پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از پروازها به مشهد از سوی هموطنان و همچنین زائران خارجی شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: همه توان شرکت‌های هواپیمایی پس از خاتمه عملیات اربعین، بلافاصله و بدون وقفه به موضوع انتقال زائران حضرت امام رضا(ع) منتقل خواهد شد.

پیش‌تر «غلامرضا رضایی» معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرده بود که بر اساس مذاکرات و پیگیری‌های مستمر برای از سرگیری اعزام زائران عمره مفرده، عربستان سعودی علاوه بر موافقت با از سرگیری این اعزام‌ها در سال ۱۴۰۳، مجوز پرواز برای هواپیمایی ایران ایر به مکه و مدینه را صادر کرده است.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مقدمات اعزام از سوی این سازمان انجام و در حال برنامه‌ریزی هستیم، گفت: به‌زودی فراخوان ثبت‌نام اعزام زائران عمره اعلام خواهد شد و متقاضیان می‌توانند با تکمیل فرم‌های مربوطه و واریز وجه اقدام به ثبت نام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha