همت شخصی و حمایت خانواده، ۲ عنصر لازم برای موفقیت

اصفهان – ایرنا - دارندگان رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ رمز موفقیت خود را در این آزمون علمی تلاش برای خواسته‌های خود در کنار حمایت همه‌جانبه خانواده تا کسب موفقیت عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور،‌ اسامی افراد برتر کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه را معرفی کرد که بر اساس آن چهار دانش‌آموز از استان اصفهان موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

هیچ وقت دیر نیست و ناامیدی معنایی ندارد

دارنده رتبه سه کنکور هنر از اصفهان، با بیان تجربه موفق خود از تلاش و پشتکار شبانه روزی گفت: باید برای رسیدن به هدف بدون هرگونه نگرانی تلاش کرد زیرا هیچ وقت دیر نیست و ناامیدی معنایی ندارد.

ساغر سجادیه که در مدرسه «فرزانگان امین» تحصیل کرده است، در گفت و گو با ایرنا به همه هم سن و سالان خود توصیه کرد که تلاش و زحمت در هیچ مسیری بی‌جواب نمی‌ماند پس نباید زمان را از دست داد.

همت شخصی و حمایت خانواده، دو عنصر لازم برای موفقیت

وی، جدا از تلاش و پشتکار، حمایت و همراهی خانواده و انگیزه دادن آن‌ها را عامل دیگر موفقیت علمی خود عنوان کرد و گفت: شرایط سختی بود و سعی کردم پرقدرت ادامه دهم، خانواده بسیار با من همراه بودند و مرا درک کردند.

دارنده رتبه سه کنکور هنر از اصفهان افزود: در آن شرایط سخت که ممکن بود دچار ضعف روحیه شوم، خانواده صبوری کردند و من را بسیار در این مسیر حمایت و همراهی کردند.

وی، عامل دیگر موفقیت خود را همراهی مشاور تحصیلی در مدت یکسال اخیر و همچنین انگیزه‌ بخشی و حمایت‌های دوستانش عنوان کرد.

دختر هنردوست و پرتلاش دیار نصف جهان که تک تک لحظات سال‌های منتهی به کنکورش را صرف تلاش برای رسیدن به هدفش کرده بود، حالا افتخار شهر هنردوست و هنرمند پرور اصفهان شده است.

مطالعه، تمرکز و هدر ندادن زمان عامل موفقیت در کنکور

دارنده رتبه چهار کنکور زبان خارجه از اصفهان گفت: دقیقه‌ای از وقتم را هدر ندادم و از همه زمانم با تمرکز کافی برای مطالعه استفاده کردم.

آتوسا سالمی آرانی در گفت و گو با ایرنا افزود: به ‌گونه‌ای مطالعه می‌کردم که دقیقه‌ای از وقتم را هدر ندهم؛ صبح زود، شب‌ها قبل از خواب و حتی زمانی که در سرویس به سوی مدرسه حرکت می‌کردم هم از زمانم برای مطالعه استفاده می‌کردم.

همت شخصی و حمایت خانواده، دو عنصر لازم برای موفقیت

وی که رشته تحصیلی دوره دبیرستانش، علوم تجربی بوده است گفت: چون می‌خواستم که موفق شوم و به هدفم برسم، انگیزه قوی برای درس خواندن و مطالعه مکرر داشتم.

دارنده رتبه چهار کنکور زبان خارجه که در مدرسه تیزهوشان «فرزانگان امین» کاشان درس خوانده، معتقد است اگر در مدرسه دیگری هم درس می‌خواند، با توجه به اینکه همه چیز در وهله اول به خود فرد بستگی دارد، موفق می‌شد؛ از نظر او کسی که زمان بگذارد می‌تواند موفق شود.

او در پایان توصیه‌ای به هم سن و سالانش کرد و گفت: توصیه من به تمام کسانی که می‌خواهند کنکور دهند و در آن موفق شوند این است که وقت خود را صرف آدم‌هایی که قرار نیست در آینده‌شان نقش پررنگی داشته باشند نکنند، چون لطمه بسیاری به کنکور و روانشان وارد می‌شود.

وی یادآور شد: در نهایت برای موفقیت باید به خود مطمئن باشید و از سوی دیگر نقش خانواده و عوامل مدرسه مانند مدیر و مربیان بسیار مهم است..

این دختر پر انرژی که با جدی گرفتن کنکور تمام تلاشش را برای دستیابی به هدفش در این رقابت پر رقیب کرده است، حالا باعث افتخار مردم اصفهان، به خصوص کاشان شده است.

اعتماد قلبی به خدا عامل موفقیت در کنکور

دارنده رتبه ۱۰ گروه علوم انسانی در کنکور سراسری از اصفهان گفت: اعتماد قلبی به خدا در کنار حمایت خانواده در موفقیتم بسیار تأثیرگذار بوده است.

نسترن گل‌آقایی در گفت و گو با ایرنا افزود: معتقدم که مهم‌ترین عاملی که انسان را به موفقیت می‌رساند پشتگار است و اینکه حتی اگر خسته شدیم کم نیاوریم.

همت شخصی و حمایت خانواده، دو عنصر لازم برای موفقیت

وی که به گفته خود مطالعه برای کنکور را خیلی دیر آغاز کرده و فشار روانی زیادی را تحمل کرده است گفت: در این مسیر اعتماد قوی قلبی که به خدا داشتم به کمک من آمد، هر کجا خسته می‌شدم از خدا کمک می‌خواستم و نقش خدا در موفقیت من بسیار پررنگ است.

دارنده رتبه ۱۰ گروه علوم انسانی در کنکور افزود: پس از خدا، حمایت خانواده در موفقیت من بسیار تأثیرگذار بود، از کاهش رفت‌وآمدها گرفته تا ایجاد آرامش در محیط خانه توسط خانواده بسیار موثر بود اگر همراهی‌شان نبود نمی‌توانستم به اینجا برسم.

وی یادآور شد: علاوه بر این‌ها انگیزه درونی بر موفقیتم بسیار تأثیرگذار بوده است زیرا از زمان تحصیل در مدرسه هدفم را صرف قبولی در مدرسه بنا نگذاشتم بلکه بدنبال رتبه برتر شدن در آزمون سراسری بودم.

به گفته گل‌آقایی، کنکور بخشی از زندگی است که دانش‌آموزان آن را مانند غولی می‌بینند که باید با آن مبارزه کنند، اما در حقیقت باید با کنکور دوست و همراه شوند و با سبک زندگی کنکوری موفق شوند.

او معتقد است کنکور صرفاً درس‌خواندن نیست؛ بلکه مجموعه عوامل روانی، شخصیتی و حتی نظم است که در کنار هم باعث موفقیت افراد می‌شود.

«حمیدرضا خانی بردزجانی»، دارنده رتبه سه کنکور سراسری در رشته زبان‌های خارجه از شهر اصفهان، دیگر دانش آموز موفق اصفهانی بود که با وجود تلاش‌های خبرنگار ایرنا، گفت‌وگو با وی میسر نشد.

به گزارش ایرنا، اصفهان با چهار رتبه برتر در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۳ پس از استانهای تهران و خراسان رضوی در جایگاه سوم بین استان‌ها در کسب رتبه‌های برتر کنکور قرار گرفت.

استان اصفهان در کنکور سراسری سال گذشته نیز موفق به کسب چهار رتبه زیر ۱۰ شده بود.

به گزارش ایرنا، اولین نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳ با تعداد یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت امسال برگزار شد.

نوبت دوم آزمون سراسری امسال قرار بود در روزهای هفتم و هشتم تیر برگزار شود اما در پی شهادت آیت‌الله رییسی، رییس جمهور کشور برگزاری نوبت دوم کنکور، ۲ هفته به تعویق افتاد و در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیر با شرکت ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در پنج گروه آزمایشی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha