راه توسعه کشور از دستگاه تعلیم و تربیت می‌گذرد

تهران- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه راه توسعه کشور از دستگاه تعلیم و تربیت می‌گذرد، گفت: اگر قرار است سرمایه‌گذاری مطمئن برای آینده کشور داشته باشیم، راهی کوتاه‌تر از حوزه تعلیم و تربیت نداریم.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده بیان کرد: دوره خدمت فرصتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است باید این مهم را غنیمت دانسته و در جهت خدمت رسانی به کودکان ایران از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

وی از زحمات طریفی معاون سابق آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و همکاران این معاونت قدردانی و بیان کرد: به طور قطع همکاران در این حوزه فعالیت‌ها و زحمات بسیاری انجام داده‌اند، هر چند ممکن است بعد از مدتی به آن نگاه نقادانه وجود داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: در چند سال اخیر نشست‌های علمی در حوزه کودک با اساتید دانشگاهی برگزار کردیم که همگی به این موضوع اذعان داشتند که آموزش ابتدایی چه اندازه می‌تواند در توسعه کشور اثرگذار باشد.

به گفته حکیم زاده، سه ابر چالش در نظام آموزشی داریم که شامل عدالت آموزشی، کیفیت آموزشی و هویت و احساس تعلق در دانش آموزان است و برای رفع این ابر چالش‌ها باید از کلاس درس و مدرسه شروع کرد .

وی ادامه داد: باید دانش آموزان بعد از خانواده در مدرسه احساس تعلق بیشتری داشته باشد زیرا پژوهش‌ها نشان داده است که ارزش بخشیدن به آن‌ها چه اندازه می‌تواند در ایجاد هویت سالم و رشد فردی و شخصیتی آن‌ها تاثیر مثبت داشته باشد.

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، سرمایه‌های اصلی ما در مدارس ابتدایی و مهمترین ثروت کشور کودکان این سر زمین هستند.

حکیم زاده بیان کرد: در این دوره تلاش خواهیم کرد صدای ذی‌نفعان را بشنویم. ما فقط برای کودکان برنامه‌ریزی نخواهیم کرد بلکه با کودکان، معلمان و مدیران برنامه ریزی خواهیم کرد.

اسماعیل بحری زاده مدیر کل حوزه وزارتی آموزش و پرورش نیز در جلسه معارفه رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی اظهار کرد: این جلسه برای تشکر و قدردانی از یک سرباز حوزه تعلیم و تربیت و سپردن کار به سرباز دیگر این نظام است.

وی ادامه داد: آقای طریفی در این حوزه اقدامات ارزنده و اثرگذاری داشته و امید است همچنان از توانمندی، تجارب و اندیشه‌های او در حوزه تعلیم و تربیت برخوردار باشیم.

مدیرکل حوزه وزارتی آموزش و پرورش یادآورشد: حکیم زاده استاد تمام دانشگاه تهران و از صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت است و تجربیات ارزنده‌ای از گذشته در این حوزه دارد و به طور قطع در این معاونت منشا خیر و اثر خواهد بود.

معاونت ابتدایی کلیدی‌ترین بخش نظام تعلیم و تربیت

در ادامه حمید طریفی معاون سابق آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از اقدامات دوره مدیریت خود در معاونت ابتدایی افزود: تمام تلاش ما این بوده که با انسجام و یکپارچگی در خدمت دانش آموزان باشیم.

وی افزود: حوزه معاونت ابتدایی کلیدی‌ترین بخش نظام تعلیم و تربیت است زیرا هر چه در این مسیر سرمایه گذاری کنیم در آینده، بهره‌برداری خواهیم کرد.

طریفی بیان کرد: در این حوزه ما به دنبال افزایش کیفیت بخشی و گسترش عدالت آموزشی بوده ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha