۲۰ درصد از روشنایی معابر در خراسان رضوی کاهش یافت

مشهد- ایرنا- مجری مدیریت دارایی‌های فیزیکی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تابستان امسال در راستای اجرای برنامه سراسری مدیریت بار ۲۰ درصد از توان مصرفی برق معابر شهرها و روستاهای استان به صورت دائم کاهش یافت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، ناصر نایب روز یکشنبه افزود: برنامه های تعدیل روشنایی معابر در راستای مدیریت مصرف، با هدف ترویج فرهنگ مصرف صحیح و در راستای مدیریت بار تابستان طبق برنامه های از پیش تعریف شده با همکاری ۳۱ مدیریت برق و ۳۲ شهرستان با موفقیت انجام گرفت.

وی بیان کرد: برگزاری نشست‌های توجیهی_آموزشی در قالب چهارشنبه های آموزشی مدیریت دارایی های فیزیکی، استفاده از توان نظارتی ناظران بهره برداری در انجام نظارت با استفاده از چک لیستهای مصوب ابلاغ شده از مهمترین برنامه های این شرکت در راستای تعدیل روشنایی معابر در تابستان بود.

نایب انجام اقدامات شاخص دیگری از جمله برگزاری رزمایش تعدیل روشنایی معابر، صدور دستورکارهای مختص تعدیل معابر با کد مجزا در سامانه وب‌پم، مکاتبات آموزشی و توجیهی مربوط به روشهای تعدیل معابر و تنظیم ساعت‌های نجومی، انجام دو مرحله نظارت کیفی و کمی شبانه توسط ناظران بهره برداری شهرستان و ناظران ستادی را از دیگر مهمترین برنامه های اجرا شده در راستای تعدیل روشنایی معابر برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: به سبب اهمیت بالای فرآیند تعدیل روشنایی معابر و تاثیر مستقیم این مهم در فرهنگ سازی صحیح مصرف انرژی، مکاتباتی از سوی مدیریت های برق شهرستان ها با سایر دستگاه های اجرایی درون شهرستانی نظیر شهرداریها، دهیاریها، اداره راه و شهرسازی، اتاق اصناف و غیره انجام شد و همه آنها به مصرف صحیح برق دعوت شدند.

به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک در سطح استان به جز شهرستانهای مشهد و طرقبه شاندیز دارد که مربوط به بخشهای خانگی، صنعتی، کشاورزی، اداری و تجاری هستند.

بیشترین مشترکان این شرکت را بخش خانگی تشکیل می دهند اما بیشترین مصرف برق متعلق به بخش کشاورزی با وجود سهم یک درصدی از کل مشترکان استان است به طوری که سهم بخش کشاورزی از کل مصارف استان ۴۰ درصد، بخش خانگی ۲۰ درصد، بخش صنعت ۲۵ درصد، بخش تجاری هشت درصد و بخش اداری هفت درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha