۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85585008
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۹ شی و بنای تاریخی در خراسان جنوبی مرمت شد

۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۷
کد خبر: 85585008
۸۹ شی و بنای تاریخی در خراسان جنوبی مرمت شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌ جنوبی گفت: امسال با تعامل و همکاری بخش‌های میراث‌ فرهنگی و مشارکت مردم، ۸۹ شی و بنای تاریخی در شهرستان‌های مختلف استان مرمت و بازسازی شد.

هادی شاهوردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ضرورت نگهداری و حفاظت از اشیا و بناهای تاریخی ۱۹ شی و ۷۰ بنای تاریخی در این مدت مرمت شده است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین نیازهای استان خراسان جنوبی برای حفاظت از آثار تاریخی در کنار ثبت ملی اثر، تعیین و ثبت حریم آثار و مجموعه‌های تاریخی است لذا امسال حریم هفت اثر تاریخی تعیین و ثبت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌ جنوبی گفت: هدف از ایجاد حریم در بناها و آثار تاریخی، حفاظت، ارزش گذاشتن و جلوگیری از مخدوش کردن منظر آنهاست.

وی اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون ۲۹ اثر استان در فهرست میراث‌ ملی و چهار اثر (کاروانسراها) در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

شاهوردی با اشاره به ۹ اثر ثبت جهانی در ۶ گروه، هزار و ۵۴ اثر ثبت ملی در خراسان جنوبی گفت: آثار تاریخی نمادهایی از فرهنگ و تمدن یک جامعه یا منطقه هستند که ارتباط بین نسل‌های مختلف را برقرار می‌کنند و حفاظت از آنها وظیفه همگانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha