۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85585010
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان اصفهان: مبازره با اعتیاد نیازمند حمایت خیرین است

اصفهان – ایرنا – دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: یکی از حوزه‌های راهبردی که باید از ظرفیت بی‌نظیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین استفاده شود، مبارزه با پدیده اعتیاد است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد موسویان روز یکشنبه در نشست کمیته استانی نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد در اصفهان تاکید کرد: تمام دستگاه‌های متولی و اجرایی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر، پویا و نقش‌آفرین باشند.

وی اظهار داشت: در موضوعاتی که مشارکت مردم لحاظ شود، موفقیت‌های چشمگیری بدست می‌آید و اکنون نیز مبارزه با مواد مخدر از حوزه‌های مهمی است که ورود سازمان‌های مردم نهاد و خیرین را می‌طلبد.

دادستان اصفهان: مبازره با اعتیاد نیازمند حمایت خیرین است

دادستان اصفهان افزود: این استان در امر نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد در کشور پیشرو بوده و اقدامات خوبی بمنظور تأمین حداقل امکانات مورد نیاز بهداشتی و رفاهی کمپ‌های نگهداری و بازپروری ماده ۱۶(ترک اعتیاد اجباری با مدیریت دولتی) قانون مبارزه با مواد مخدر صورت پذیرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان ضمن حمایت از اقدامات دستگاه‌های متولی و اجرایی، با هرگونه ترک فعل در این‌ باره بطور قاطع برخورد قضایی خواهد کرد.

موسویان همچنین به ضرورت واگذاری مدیریت یکی از مراکز نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر طبق قوانین موضوعه به یکی از سازمان‌های مردم نهاد با تصویب اعضا و با نظارت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه تعدادی از فعالان مراکز درمان معتادان، مدیران و متولیان آن گزارشی از اقدامات و مشکلات موجود در حوزه کاری خود را ارائه کردند و خواستار حمایت ویژه دستگاه قضایی استان شدند.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد و بر اساس آخرین آمار، جمعیت معتادان استان دست‌کم ۱۲۰ هزار نفر است که ۱۰ درصد از آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.
بنابر اعلام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت فعال ۱۵ تا ۶۴ سال کشور ۴، ۵ درصد است و این نرخ در اصفهان ۲،۴ درصد بوده و رتبه این استان از نوزدهم در سال ۹۰ به بیست و سوم کاهش یافته است.
اکنون نزدیک به ۴۰۰ مرکز در زمینه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌ معتادان به مواد مخدر در این استان فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha