بیش از ۶ هزار سند پرداخت کمک هزینه پزشکی در گیلان صادر شد

رشت - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: ۶ هزار و ۹۱۳ فقره سند بابت پرداخت کمک هزینه وسایل پزشکی به مشمولان جامعه هدف استان صادر شده‌ است.

کیوان مرتضوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد سند بابت پرداخت هزینه‌های وسایل کمک پزشکی در ۲۸ شعبه تامین اجتماعی گیلان صادر شده‌ که در مجموع ۴۰ میلیارد ریال برای این تعهد پرداخت شد.

وی بیان کرد: شیشه و فریم عینک با ۶۱ درصد بیشترین سهم را در بین اسناد صادره داشته ضمن اینکه ۹۱ درصد دریافت‌کنندگان این تعهد کوتاه مدت تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری درخواست‌های خود را ثبت کردند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود: کمک هزینه وسایل پزشکی در قالب اروتز و پروتز در زمره تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تامین اجتماعی بوده که به جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کمک هزینه کفن و دفن از دیگر تعهدات تامین اجتماعی است، اظهار کرد: کمک هزینه کفن و دفن در قالب ۸۷۵ فقره بوده و تامین اجتماعی شعبه یک با ۱۵۵ فقره بیشترین سم را به خود اختصاص داده‌ است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ۹۶ درصد درخواست‌ها برای دریافت کمک هزینه کفن و دفن به صورت غیرحضوری بوده است، اضافه کرد: تعهدات پرداختی بابت کفن و دفن نیز ۵۳ میلیارد ریال بوده‌ است.

حدود ۵۱۲ هزار نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی گیلان بوده که با احتساب افراد تبعی یک میلیون و ۴۱۲ هزار نفر هستند؛ مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان نیز ۱۹۳ هزار نفر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha