۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85585071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بوشهر: رئیسعلی دلواری نماد مقاومت و استکبار ستیزی است

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: رئیسعلی دلواری نماد آسمانی از دیانت و مقاومت است طوریکه روحیه مقاومت، دیانت و ولایت‌مداری، در جان همه مردم بوشهر جریان دارد.

به گزارش ایرنا ، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه در کنگره یکصد و نهمین سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری با حضور رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: سابقه مقاومت مردم استان بوشهر در برابر بیگانگان به بیش از ۵۰۰ سال می‌رسد.

وی افزود: در طول تاریخ هر بار استعمار انگلیس به سراغ نقطه‌ای از دنیا می‌رفت، پس از خروج، آثاری را از خود در آن منطقه نهادینه می‌کرد؛ اما امروز شاهد هستیم که در استان بوشهر به خاطر وجود علمای بزرگ و مجاهدان رشید این دیار، تنها نمادی که از انگلیسی‌ها باقی مانده همان قبرستان آنهاست.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امروز چنانچه بیگانه‌ای حماقت کند و بخواهد علیه کشور ما متعرض شود، مردم استان بوشهر و در صدر آن‌ها مردم دلوار، خلیج فارس را به گورستان متجاوزان تبدیل خواهند کرد.

صفایی بوشهری تصریح کرد: تاریخ استان بوشهر دارای اوراق زرینی از افتخار در تاریخ کلان ایران است طوریکه از پنج ویژگی ممتار در تاریخ معاصر برخوردار هستند.

وی ادامه داد: چهار بار انگلیسی ها در قالب تهاجم سخت به استان بوشهر حمله کردند اما با هدایت علما و رشادت سرداران این منطقه با شکست روبرو شدند و تهاجم سخت پرتغالی ها نیز مشابه سرنوشت استعمار پیر انگلیس شد.

امام جمعه دلوار نیز گفت: رئیسعلی دلواری مردی مومن، شجاع و از مردان خدا بود که علی‌رغم تلاش‌هایی که پیش از انقلاب برای ناشناخته بودن او انجام می شد، جمهوری اسلامی ایران باعث شد که نام، یاد و راه رئیسعلی دلواری از گمنامی خارج شود.

حجت‌الاسلام " عباس فریدونی " با اشاره به دلدادگی مردم این خطه به انقلاب اسلامی، خواستار مساعدت‌های بیش از پیش بخش‌های مختلف به ویژه دستگاه قضا برای حل این مشکلات شد.

بخشدار دلوار نیز گفت: این بخش دارای ظرفیت بالایی در عرصه تجارت با برخورداری از ۱۰۰ کیلومتر مرز آبی ، وجود چهار بندر ، ۶ اسکله ، قطب گردشگری و صنعت آبزی پروی نیازمند توجه بیشتر است.

عبدالرضا عالی پور افزود: یکی از اولویت های مهم فرهنگی در بخش دلوار توجه به شخصیت سردار رئیسعلی دلواری است که در همین راستا پس از ۱۷ سال مرمت و بازسازی منزل و موزه این سردار جنوب آغاز شده است.

وی یادآور شد: همچنین مقبره شهید رئیسعلی دلواری نیز در قبرستان وادی السلام نجف اشرف بازسازی و مرمت شده است.

عالی پور ادامه داد: بنای یادبود بنام شهید رئیسعلی دلواری نیز در گلزار شهدای دلوار در دستور کار قرار گرفته است.

بخشدار دلوار تصریح کرد: در دولت سیزدهم در راستای تبیین شخصیت و بزرگداشت شهید رئیسعلی دلوار کنگره با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha