صادرات مصالح ساختمانی به عراق برای ساخت ۱۵۰ هزار مسکن توسط تعاونی‌ها

تهران-ایرنا- رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به قرارداد ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی با هیات تجاری عراق توسط تعاونی‌ها، گفت: مصالح ساختمانی ایرانی برای ساخت مسکن توسط تعاونی‌ها به عراق صادرت می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بهمن عبداللهی امروز در آیین اختتامیه بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان، اظهار داشت: تعاونی‌ها ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در عراق ساختند و از مصالح ساختمانی ایران استفاده کردند که ظرف سه ماه آینده فاز نخست آن اجرایی می‌شود.

رئیس اتاق تعاون افزود: با کشور عمان تفاهم‌نامه‌ای امضا شده است تا نمایشگاه صنعت ساختمان را در این کشور برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۲۰ درصد از لحاظ حضور شرکت‌کنندگان و ظرفیت نمایش محصولات نسبت به مدت مشابه دوره گذشته افزایش داشتیم، گفت: با هماهنگی معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ۷۰ شرکت دانش بنیان در حوزه صنعت ساختمان در این نمایشگاه حضور داشتند.

عبداللهی ادامه داد: ۱۱۰ رشته به صنعت ساختمان وابسته است که رونق ساخت و ساز منجر به فعالیت این صنعت به عنوان پیشران اقتصاد می‌شود.

رئیس اتاق تعاون با بیان اینکه نمایشگاه ساختمان بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی کشور است، گفت: تمام تولیدکنندگان در حوزه مسکن در این نمایشگاه شرکت کردند و ۸۵۰ شرکت داخلی و خارجی حضور بی‌نظیری داشتند.

وی بیان داشت: ۲۰۰ نفر هیات تجاری از کشورهای مختلف از این نمایشگاه بازدید کردند که با هیات‌های تجاری جلسه برگزار کردیم و خارجی‌ها از میزان، تنوع و کیفیت محصولات تعریف و استقبال کردند.

عبداللهی با قدردانی از تولیدکنندگان و صنعتگران صنعت ساختمان، گفت: در این نمایشگاه آخرین دستاوردها ارائه شد که این تولیدات باعث افتخار کشور است.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران به کار خود پایان داد

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران عصر امروز یکشنبه یازدهم شهریورماه با حضور احمد می‌دری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران و تعاونگران به کار خود پایان داد.

این نمایشگاه از ۸ الی ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شده بود و ۸۵۰ شرکت داخلی و خارجی در صنعت ساختمان تهران شرکت کرده بودند.

رونمایی و ارایه جدیدترین محصولات، فناوری‌ها و دستاوردهای صنعت ساختمان، حضور ۷۰ شرکت دانش بنیان از مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha