۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷
کد خبر: 85585156
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

«آیفون لاکر» در دام پلیس پایتخت گرفتار شد

۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷
کد خبر: 85585156
«آیفون لاکر» در دام پلیس پایتخت گرفتار شد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از بازداشت متهمی خبر داد که با دسترسی غیرمجاز به اپل آیدی شهروندان از آنها اخاذی اینترنتی می‌کرد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز یکشنبه در این باره گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد که شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به اپل آیدی تلفن همراهش از او اخاذی کرده است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ ادامه داد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت که مدتی قبل یک دستگاه تلفن همراه آیفون خریداری و یک کارت اپل آیدی هم خریداری و فعال کرده‌ام و اکنون بعد از گذشت چندماه گوشی بنده قفل شده و شخصی ناشناس برای من با یک آیدی به نام iPhone locker پیام می‌گذارد که دستگاه منرا قفل کرده و در قبال اخذ وجه گوشی‌ام را باز می‌کند.

به گفته سرهنگ معظمی گودرزی، افسران سایبری پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند مجرم دامنه بزرگی از اپل آیدی در اختیار داشته و با چاپ اطلاعات آنها بر روی کارت های اپل آیدی، این کارت‌ها را در فروشگاه های موبایل و لوازم الکترونیکی به فروش می رسانده و پس از مدتی با توجه به اینکه کلیه اطلاعات اپل آیدی را در اختیار داشته با قفل کردن دستگاه خریداران اقدام به اخاذی از آنان می‌کرده است.

رییس پلیس فتا پایتخت با اشاره به افزایش تعداد ۳۰ شکایت در این پرونده، افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ در ادامه اقدامات تخصصی خود و با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل شد.

سرهنگ معظمی گودرزی گفت: مجرم پس از حضور در پلیس فتا و روبه رو شدن با ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس ضمن پذیرش بزه انتسابی گفت که بعد از گذشت مدتی از فروش کارت‌های اپل آیدی باتوجه به اینکه اطلاعات آنها را در اختیار داشتم اقدام به قفل کردن دستگاه‌ها و از طریق تلفن همراه شکات از آنها در قبال باز کردن تلفن همراشان درخواست وجه می‌کردم.

رییس پلیس فتا پایتخت در ادامه به شهروندان توصیه کرد تحت هیچ عنوانی برای دریافت اپل آیدی و یا دیگر اطلاعات محرمانه و شخصی به افراد غریبه و ناشناس مراجعه نکنند و پس از دریافت اپل آیدی از فروشگاه‌های معتبر گذرواژه و ایمیل پشتیبان اولیه را تغییر دهند و از رمز عبور ایمن و قوی برای حساب کاربری خود استفاده کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir با ما در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha