حمایت کتابخانه عمومی شهر اقبالیه از کسب و کارهای کوچک

قزوین - ایرنا - مسوول کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی شهر اقبالیه گفت: گام های بلندی در مسیر حمایت از توسعه اقتصادی در کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی شهر اقبالیه با هدف حمایت گسترده از کسب و کارهای کوچک برداشته شد.

علی نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نهاد کتابخانه های عمومی به دنبال ایجاد دغدغه حمایت از کسب و کارهای کوچک در بین کتابداران کتابخانه‌های سطح استان است تا با استفاده از زیرساخت‌های فیزیکی، منابع دانش و پایگاه‌های اطلاعاتی که در اختیار دارند در توسعه اقتصادی کشور و استان سهیم شوند.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده در این کتابخانه تاکید کرد: امروزه با تعریف جدیدی از کتابخانه های عمومی مواجه هستیم و باید کتابخانه جدای از امانت کتاب و سالن مطالعه به عنوان پایگاه های مردمی در نظر گرفته شود.

نوروزی ادامه داد: با توجه به اینکه کتابخانه عمومی یک پایگاه معتبر اجتماعی است، تلاش کردیم با برگزاری کارگاه های کارآفرینی، فعالیت های آموزشی و مهارت افزایی کتابخانه را تقویت کنیم.

این مسوول تاکید کرد: اگر حتی زمینه رشد اقتصادی و اجتماعی یک نفر هم با تلاش های ما فراهم شود، ارزشمند است و البته باید به یاد داشته باشیم که ارایه خدمات کسب و کار نیاز به تداوم دارد و برگزاری کارگاه های آموزشی، مشارکت نیروی انسانی همفکر، برنامه ریزی، بودجه، امکانات و پشتیبانی از طریق تعامل سازمانی با سازمان های مرتبط از جمله فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی را می طلبد که در این زمینه موفق عمل کردیم.

مسوول کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی شهر اقبالیه خاطرنشان کرد: آموزش بخشی از کاری است که کتابخانه‌های عمومی می‌توانند برای خدمت کسب و کار انجام دهند و به عنوان مکانی برای افرادی که سعی در ایجاد کسب و کار دارند، می توانند با ارایه خدمات دیگر همانند مشاوره، راهنمایی و استفاده از امکانات کتابخانه و برقراری ارتباط بین کاربران و افرادی که در حوزه های مشترک فعالیت می‌کنند، یاری رسان باشند.

گفتنی است؛ کتابخانه عمومی اقبالیه در حال حاضر دارای بیش از ۲۰ کلاس آموزشی و برگزاری کارگاه است که به مخاطبان خود از هر سن و هر سطح تحصیلی و قشر اجتماعی، خدمات ارایه می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha