تجهیز زیرگذر گلوبندک به آسانسور و پله برقی

تهران بزرگ - ایرنا - چهار راه گلوبندک در قلب تهران و در مجاورت بازار بزرگ تهران قرار دارد که روزانه صدها نفر از مردم تهران از این مکان تردد می‌کنند.

به گزارش ایرنا، چهارراه گلوبندک یکی از معابر اصلی پایتخت است که به واسطه حضور بازار تهران در این چهارراه حجم تردد خودروها و شهروندان در این مکان زیاد است.

بسیاری از مردم برای فرار از حجم زیاد ترافیک ناگزیر هستند از ناوگان مترو استفاده کنند که یکی از راه‌های رفتن به ناوگان مترو عبور از زیرگذر گلوبندک است.

بیشتر افراد پس از خرید روزانه و همراه با بار از این مکان استفاده می‌کنند که سال‌هاست به پله برقی مجهز نیست.

شهردار منطقه ۱۲ تهران با اشاره به پیشرفت طرح زیرگذر چهارراه گلوبندک، از تکمیل و نصب پله برقی و آسانسور تراز تا منفی دو این زیر گذر تا ماه آینده خبر داد.

وحیدرضا انارکی محمدی اظهار کرد: با هدف رفع مشکلات ترافیکی چهارراه گلوبندک و بازار تهران، زیرگذر پیاده چهارراه گلوبندک، در دو تراز منفی یک و منفی دو طراحی شده که تراز منفی یک به ایستگاه مترو پانزده خرداد متصل می‌شود و تردد مسافران را در این ایستگاه تسهیل می‌کند.

تجهیز زیرگذر گلوبندک به آسانسور و پله برقی

وی افزود: تراز منفی دو نیز به عنوان زیرگذر عابران پیاده از زیر خیابان خیام، ارتباط بین دو طرف خیابان ۱۵ خرداد را تسهیل می‌کند.

به گفته وی، تراز منفی دو پروژه منجر می‌شود تا ورود عابران به محدوده خیابان‌های خیام و پانزده خرداد توسط زیرگذر انجام شود و مشکلات ترافیکی که بخشی از آن مربوط به عبور عابران پیاده از روی خیابان است، برطرف شود که از ۹ پله برقی ۸ عدد آن اتمام یافته و ۴ دستگاه آسانسور آن نیز تا ماه آینده تکمیل خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی منطقه ۱۲ نیز گفت: عملیات ساخت و تجهیز کارگاه زیرگذر چهارراه گلوبندک از سال ۱۳۹۵ آغاز شد اما این وعده به سرانجام نرسید تا اینکه پس از توقف چندساله و مسدود شدن بخشی از عرض پیاده راه به علت استقرار کارگاه عمرانی، مدیریت شهری فعلی برآن شد تا به روند عملیاتی ساخت و تکمیل پروژه سرعت ببخشد.

سید مصطفی عرفانیان افزود: کار تکمیل شفت آسانسورهای ۱۶ نفره جبهه شرقی و آسانسور دسترسی از طبقه منفی یک به سکوی مسافرگیری مترو که با هدف تسهیل رفت و آمد معلولان و افراد کم توان جسمی پیش بینی شده است که امیدواریم تا پایان مهر ماه به اتمام برسد.

به گزارش ایرنا، پروژه زیرگذر گلوبندک تهران در قلب تهران واقع است و با توجه به تاریخچه پایتخت و ساختمان‌های تاریخی در منطقه ۱۲ از آن به عنوان قلب و میراث دار در تهران قدیم یاد می شود.

چهارراه گلوبندک از چهار راه های قدیمی تهران در منطقه ۱۲ و در تقاطع خیابان ۱۵ خرداد و خیابان خیام واقع شده است و ایستگاه مترو ۱۵ خرداد در خط یک مترو تهران در چهارراه گلوبندک واقع شده و یکی از پر ترددترین ایستگاه‌های مترو محسوب می‌شود.

این ایستگاه مترو فاقد پله برقی و آسانسور بود و از همین رو تردد به خیابان‌های اصلی و دسترسی به ایستگاه مترو برای شهروندان، کم توان و سالمندان دشوار بود که با راه اندازی زیر گذر شرقی گلوبندک این مشکل تا حدود زیادی برطرف شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha