۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85585322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات رفت و برگشت بیش از ۹ هزار زائر مراسم اربعین از فرودگاه اصفهان انجام شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان گفت: عملیات رفت و برگشت (اعزام و پذیرش) ۹ هزار و ۴۶۱ زائر اصفهانی مراسم اربعین در کشور عراق با ۸۶ پرواز از طریق فرودگاه‌های اصفهان و نجف انجام شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های استان اصفهان، ابوذر ضیایی روز یکشنبه با اشاره به آخرین وضعیت پروازهای اربعین فرودگاه شهید بهشتی اصفهان افزود: خدمت رسانی به بیش از ۹ هزار زائر در این فرودگاه از شانزدهم اَمرداد سال جاری آغاز و تا نهم شهریور، ۸۶ پرواز از فرودگاه شهید بهشتی در مسیر اصفهان به نجف و بالعکس انجام شد.

وی افزود: زائران در این مدت با ۴۳ پرواز به عتبات عالیات اعزام شدند و با ۴۳ پرواز به اصفهان بازگشتند.

ضیایی اضافه کرد: چهار هزار و ۳۲۱ زائر با پروازهای ورودی و پنج هزار و۱۴۰ زائر با پروازهای خروجی اعزام و پذیرش شدند.

وی با اشاره به انجام ۶۰ پرواز ورودی و خروجی در مسیرهای اصفهان به اهواز، ماهشهر، آبادان و بالعکس در این مدت گفت: بیش از چهار هزار و ۸۰۰ زائر با این پروازها توانستند از طریق مرزهای زمینی به جمع زائران در پیاده‌روی اربعین بپیوندند و پس از زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) به اصفهان بازگردند.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۲۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

این فرودگاه که در مرکز کشور قرار دارد، بعنوان مُعین فرودگاه‌های کشور عمل می‌کند و در طول سال میزبان بسیاری از فرودهای اضطراری و هدایت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha