پروازهای فرودگاه اصفهان ۲۶.۵ درصد افزایش یافت

اصفهان- ایرنا- مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان از رشد ۲۶.۵ درصدی پروازهای مسافری فرودگاه بین‌المللی «شهید بهشتی» در ۶ ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش ایرنا، ابوذر ضیایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: ۸۲۷ هزار و ۷۹۳ مسافر با هفت هزار و ۴۴۵ پرواز از این فرودگاه در نیمه نخست امسال اعزام و پذیرش شدند.

وی ادامه داد: ۶۳۰ هزار و ۸۲۰ مسافر با پنج هزار و ۷۲۱ پرواز داخلی و ۱۹۶ هزار و ۹۷۳ مسافر با یک‌هزار و ۷۲۴ پرواز خارجی در مدت مذکور در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان جابه‌جا شدند.

ضیایی خاطرنشان کرد: تعداد مسافران در فرودگاه بین‌المللی اصفهان نیز در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ معادل ۲۵.۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، آمار فوق نشان می دهد که حدود ۷۷ درصد پروازهای این فرودگاه، داخلی و ۲۳ درصد خارجی بوده است.

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۲۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

این فرودگاه که در مرکز کشور قرار دارد، بعنوان مُعین فرودگاه‌های ایران عمل می‌کند و در طول سال میزبان بسیاری از فرودهای اضطراری و هدایت شده است.

پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان در زمان حاضر به مقاصدی مانند استانبول، صبیحا، آدنا، دوحه، دبی، نجف، بغداد، مسقط و کویت انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha