۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85585340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کشف وسیله «مرموز» در قایق نماینده ایتالیا/ مدال برنز دود شد!

تهران- ایرنا- کاروان استرالیا در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با برملا شدن تقلب حریف نماینده این کشور در مسابقات قایقرانی تک‌نفره، یک مدال نقره دیگر به نام خود ثبت کرد.

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، اریک هوری، قایقران استرالیایی در پایان مسابقات انفرادی کلاس PR۱ در پارالمپیک به عنوان چهارمین قایقران از خط پایان عبور کرد اما پس از بررسی مسئولان برگزاری مسابقات و برملا شدن استفاده جیاکومو پرینی، نماینده ایتالیا و نفر سوم مسابقات از یک وسیله ارتباطی شبیه به تلفن همراه یا «واکی‌تاکی» جای او را گرفت.

کشف وسیله «مرموز» در قایق نماینده ایتالیا/ مدال برنز دود شد!
پرینی- قایقران ایتالیا

مسئولان برگزاری مسابقه پس از تایید استفاده پرینی از این وسیله ارتباطی، مدال برنز را از وی پس گرفته و به هوری استرالیای اهدا کردند.

هوری درباره این اتفاق گفت: شرایط پیش آمد و مسئولان برگزاری مسابقات قایقرانی و مقامات پارالمپیک متوجه آن وسیله شدند و سپس تصمیم به حذف پرینی گرفتند و من خوش‌اقبال بودم که به عنوان نفر چهارم از خط پایان عبور کردم.

کشف وسیله «مرموز» در قایق نماینده ایتالیا/ مدال برنز دود شد!
اریک هوری- نماینده استرالیا

وی افزود: واقعا چیز دیگری نمی‌دانم. این همه ماجرا بود و خاصیت ورزش همین است. قوانینی وجود دارد و ورزشکاران باید به آنها پایبند باشند.

هوری در پارالمپیک لندن، ریو و توکیو به مدال نقره دست پیدا کرده بود و این برنزِ «اتفاقی» چهارمین مدال او در بازی‌های پارالمپیک محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد که در مسابقات پارالمپیک، تبدیل شدن رنگ مدال یک ورزشکار به رنگی دیگر به‌دلیل خطای عمدی یا سهوی نمایندگان دیگر و یا در مورد نماینده قایقرانی استرالیا، کسب مدال پس از تقلب یا تخلف نماینده دیگر، اتفاقی رایج باشد.

در این مسابقات امروز علیرضا مختاری نماینده کشورمان در رقابت‌های دوومیدانی ماده پرتاب وزنه کلاس F۵۳ک ه مدال نقره پارالمپیک توکیو را در کارنامه دارد، در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز را به گردن آویخت اما بعد از پایان این مسابقات کادر فنی تیم ملی به پرتاب‌های نمایندگان گرجستان و مراکش اعتراض کردند که پس از بازبینی فیلم‌های مسابقات توسط هیات داوری، ۲ حرکت صحیح نماینده گرجستان هم خطا اعلام و او از دور مسابقات حذف شد و بدین ترتیب با حذف نماینده گرجستان، نماینده کشورمان صاحب مدال نقره شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha