تدابیر ترافیکی مراسم جاماندگان "ارض طوس" در پیشوا

ورامین- ایرنا- رییس پلیس راهور ویژه شرق استان تهران از اجرای طرح ویژه ترافیکی در روز چهارشنبه همزمان با راهپیمایی جاماندگان ارض طوس در شهرستان پیشوا خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس شرق استان تهران شامگاه یکشنبه سرهنگ علی سلیمانی ضمن تسلیت رحلت جانسوز نبی اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و هشتمین امام شیعیان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: برابر سنوات گذشته دوستداران عصمت و طهارت از شهرهای اطراف مانند ورامین، قرچک، جلیل آباد، شریف آباد، پاکدشت و از شهرستان های همجوار برای شرکت در راهپیمایی جاماندگان ارض طوس به این شهر مراجعه می‌کنند.

تدابیر ترافیکی مراسم جاماندگان "ارض طوس" در پیشوا

وی افزود: پلیس راهور در روز ۱۴شهریور ماه جاری با توجه به برپایی بیش از ۵۰موکب و ایستگاه صلواتی در طول مسیر پیاده‌روی تمهیدات و محدودیت های ترافیکی ویژه ای را به مرحله اجرا می گذارد.

تدابیر ترافیکی مراسم جاماندگان "ارض طوس" در پیشوا

وی تصریح کرد: محدودیت های ترافیکی در سطح معابر در شهر پیشوا از ساعت ۱۷ روز چهارشنبه مورخه ۱۴۰۳/۰۶/۱۴ از میدان آزادی شروع و تا صحن مطهر ادامه داشته و در معابر منتهی به خیابان ۱۵خرداد و خیایان شریعتی و خیابان امام خمینی (ره) محدودیت های ترافیکی ایجاد شده و برای تردد وسایل نقلیه مسیرهای جایگزین با نصب بنر و تابلو های راهنما مشخص شده است.

رییس پلیس راهور ویژه شرق استان تهران در پایان ضمن تشکر از همکاری شهروندان با مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی، تاکید کرد: از مردم عزیز درخواست داریم تا در زمان اجرای محدودیت های ترافیکی همکاری لازم را جهت ایمنی تردد پیادگان و روان سازی جریان ترافیک در معابر با خادمان خود داشته باشند.

تدابیر ترافیکی مراسم جاماندگان "ارض طوس" در پیشوا

امامزاده جعفر(ع) بر طبق اسناد ارایه شده در کتب انساب یکی از فرزندان بلافصل حضرت امام موسی کاظم (ع) است، حضرت امامزاده جعفر (ع) پس از تربیت در خاندان پاک و مطهر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به یاری برادر بزرگوارش حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پرداخت و پس از حضور حضرت امام رضا (ع) در طوس از مدینه راهی این شهر شد.

در کاروان حضرت، فرزندان و فرزندزادگان حضرت امام موسی کاظم (ع) همچون ابراهیم و ابوالجواد (ع) حضور داشتند و حرکت خود را از بغداد به ولایت خراسان آغاز کردند. آن حضرت و دیگر همراهان هنگامی که به ناحیه ساوجبلاغ امروزی رسیدند، با سپاهیان مامون درگیر شدند و بنا بر روایات حسن بن موسی الکاظم (ع) در این درگیری به شهادت رسید و حضرت امامزاده جعفر(ع) به همراه برخی از همراهان مجروح شدند.

با فرا رسیدن شب، کاروانیان در اطراف این منطقه پراکنده شدند، اما حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) خود را به حوالی شهرستان پیشوا و روستای سناردک رساند و در منزل فردی به نام جلال الدین سکنی گزید.

حضرت در روز ۱۵ جمادی الثانی سال ۲۱۷ هجری قمری در محله ای که امروز از آن به شهیدگاه معروف است، به شهادت رسید و در آرامستان محل به خاک سپرده شد.

پیشوابا ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha