۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85585568
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷۶ کاروان خراسان شمالی به مشهد مقدس اعزام شدند

۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۲۹
کد خبر: 85585568
۲۷۶ کاروان خراسان شمالی به مشهد مقدس اعزام شدند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۲۷۶ کاروان سواره و پیاده از این استان برای شرکت در آیین های عزاداری پایان ماه صفر به مشهد مقدس اعزام شدند.

حجت الاسلام حمید رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۸۴ کاروان پیاده متشکل از ۱۱ هزار و ۳۵۰ نفر از از این استان به حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند برخی در مسیر و برخی هم حاضر در حرم هستند.

وی افزود: همچنین ۱۹۲ کاروان سواره متشکل از ۱۹ هزار نفر برادر و بیش از ۱۰ هزار نفر خواهر جهت حضور عزاداری های این ایام در قالب کاروان مشرف خواهند شد.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به مسوولیت این سازمان برای ساماندهی، اسکان و پذیرایی زائران باب الرضا(ع) در مشهد مقدس اضافه کرد: برنامه محوری عزاداران استان در مشهد الرضا(ع)، صبح ۱۳ شهریور ماه از خیابان آیت الله بهجت به سمت حرم مطهر رضوی آغاز می شود.

وی ادامه داد: مابین شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) کاروان حاضران در مشهد الرضا(ع) از خیابان آیت الله بهجت به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می کنند و همه عزادارن خراسان شمالی ساعت ۹ صبح در صحن قدس حضور پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام رفیعی تاکید کرد: تعدادی از نوجوانان استان با هماهنگی های انجام گرفته برای ارائه خدمات به مشهد مقدس اعزام شدند و پنج روز در موکب های اختصاصی نوجوانان در خیابان امام رضا به زائرین و مجاورین علی بن موسی الرضا(ع) خدمات ارائه می دهند.

وی بیان کرد: مراسم عزاداری روزهای پایانی ماه صفر مردم این استان در هیات ها، مساجد، تکایا و حسینیه ها برقرار خواهد بود و تعداد قابل توجهی این روزها و روزهای گذشته راهی حرم علی بن موسی الرضا(ع) شدند.

در میان نقل قول های گوناگون درباره روز و ماه و سال شهادت امام رضا(ع)، مشهورتر آن است که حضرت در روز جمعه، آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسیده، در حالی که ۵۵ سال از عمر مبارک امام سپری شده است.

محل شهادت امام هم به گفته همه تاریخ نویسان، شهر توس و محل دفن ایشان نیز در باغ حمید بن قحطبه در سناباد بوده که بعدها (مشهد الرضاـ محل شهادت امام رضا علیه السلام) نام گرفته و اینک به نام مشهد شهرت دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور قرار دارد و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha