آذربایجان غربی عزادار سالروز رحلت پیامبر اعظم و امام حسن مجتبی (ع)

ارومیه - ایرنا- همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) سراسر آذربایجان غربی غرق عزا و ماتم شده است.

به گزارش ایرنا، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آذربایجان غربی از شب گذشته با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه ها و مصلاهای سراسر استان در رحلت جانسوز رسول مکرم اسلام و فرزندش امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت به سوگ نشسته و عزاداری کردند.

مردم آذربایجان غربی به صورت خودجوش با برپایی مراسم عزاداری در محلات، منازل و حسینیه ها عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به ویژه پیامبر اسلام نشان دادند.

سراسر آذربایجان غربی اعم از شهر و روستا یکپارچه سیاهپوش شده و پرچم های عزا در هر کوی و برزن خودنمایی کرده و عشق این مردم به آل الله را به نمایش گذاشت.

روحانیان و شخصیت های مذهبی در باره ابعاد زندگی و شخصیت خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی(ص)رسول رحمت و منادی وحدت و مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) امام دوم شیعیان جهان درمساجد، حسینیه ها و مصلاهای استان سخنرانی کردند.

مداحان اهل بیت نیز با مرثیه خوانی و هیات های مذهبی و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با تشکیل دسته های عزاداری و سینه زنی و زنجیرزنی، ارادات قلبی خود را به پیامبر رحمت و امام معصوم نشان دادند.

مردم آذربایجان غربی این بار هم همانند همیشه به حرمت رسول اسلام و فرزندش از نذری دادن عقب نماندند و باردیگر در کوی و برزن شهر و روستا بساط نذری برپا کرده و به توزیع غذا پرداختند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی هم اظهارکرد: به مناسبت بیست و هشتم صفر آیینهای زیارت پیامبر اعظم اسلام از شب گذشته در مساجد شاخص و همچنین مصلاهای استان آغاز شده و تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام رحمان خضرلو ادامه داد: سخنرانی، مدیحه سرایی، مرثیه سیرایی و نوحه خوانی در مساجد و تکایا و حسینیه ها و مصلاها از جمله برنامه هایی است که درسالروز شهادت رسول خدا و فرزندش امام حسن مجتبی برگزار می شود.آذربایجان غربی عزادار سالروز رحلت پیامبر اعظم و امام جسن مجتبی (س)

به گزارش ایرنا،روز بیست و هشتم صفر سالروز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) است. حضرت محمد (ص) در سال یازدهم هجری قمری رحلت کرد و امام حسن مجتبی (ع) در سال ۵۰ هجری قمری به شهادت رسید.

پیامبر اکرم (ص) در ۶۳ سالگی، پس از ۲۳ سال دعوت و مجاهدت و ابلاغ پیام الهی و با گذراندن فراز و نشیب‌های فراوان در راه انجام رسالت بزرگ خویش، رحلت فرمودند.

۲۸ ماه صفر مصادف با شهادت سبط اکبر رسول خدا، امام حسن مجتبی (ع) است، امامی که پیامبر خدا او را سیدِ جوانان اهل بهشت معرفی کردند، آن حضرت در طول مدت حیات خویش با ستم‌ها و جفاهای فراوانی مواجه شد.

آذربایجان غربی عزادار سالروز رحلت پیامبر اعظم و امام جسن مجتبی (س)

بعد از مجبور شدن امام حسن علیه السلام به صلح با معاویه، از همان آغاز عده‌ای شروع به خرده‌گیری از حضرت کردند و معاویه با زیر پا نهادن صلح‌نامه، اندیشه کشتن حضرت را در سر پروراند. معاویه پس از چهار مرتبه اجرای نقشه شوم خود توانست در مرتبه آخر توسط جعده دختر اشعث همسر امام حسن توسط زهری قوی حضرت را مسموم کند که بعد از این زهر حضرت در بستر بیماری شدید افتاد و سرانجام در ۲۸ صفر سال ۵۰ هجری در ۴۷ سالگی به شهادت رسید.

جنازه مطهر حضرت پس از مشایعت عظیم مسلمین و پس از جلوگیری شدید امویان از دفن بدن شریف ایشان در کنار قبر رسول خدا، نهایتا در قبرستان بقیع در مدینه منوره به خاک سپرده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha