۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85585757
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی طرح‌های عمران شهری در زنجان جریان دارد

زنجان - ایرنا - رئیس شورای اسلامی زنجان گفت: عملیات اجرایی طرح‌های مختلف شهری در زنجان جریان دارد که از جمله آنها اتمام فاز شمالی طرح سبزه میدان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور مرادلو روز دوشنبه در بازدید از این طرح در جمع خبرنگاران، افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده، فاز شمالی طرح سبزه‌میدان به عنوان یک طرح مهم شهری به احتمال زیاد در ۶ ماهه دوم سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین طرح راهسازی موسوم به شهیدان کریمی واقع در غرب شهر زنجان را به عنوان یک طرح بی‌نظیر شهری عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن پارکینگ خیابان سعدی و چند طرح دیگر از جمله طرح های در دست اجراست که با تحقق آنها بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر برطرف خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان به سال پایانی فعالیت شورا و مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود عملکرد چهار ساله این مدیریت در این بازه زمانی جمع‌بندی شود.

وی مجتمع تجاری توفیق را از دیگر طرح های عمران شهری اعلام و خاطرنشان کرد: کلنگ زنی طرح بهسازی آسفالت محور غربی آرامستان هم از دیگر طرح های مهم برای کنترل ترافیک محسوب می‌شود که نقش مهمی در هدایت ترافیک به سمت دیگر شهر خواهد داشت.

به گفته این عضو شورای شهر بازگشایی پادگان نیز یکی از مهم‌ترین طرح های عملیاتی شده شهری بود که اجرای این طرح منجر به کاهش ترافیک آزاد راه شده است.

بهسازی آسفالت محور غربی آرامستان زنجان ۶ ماهه اجرایی می شود

شهردار زنجان نیز در این مراسم، گفت: طبق برنامه ریزی ها ، فاز اول پروژه بهسازی آسفالت محور غربی آرامستان زنجان طبق قرارداد منعقده ۶ ماهه اجرایی می شود.

علیرضا فیروزفر به ابعاد مختلف این طرح اشاره کرد و افزود: این طرح به طول سه هزار و ۷۰۰ متر و حجم عملیات خاکی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب اجرا می‌شود.

وی، به آسفالت‌ریزی دولایه مقاوم در مسیر مد نظر به دلیل رفت و آمد خودروهای سنگین اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فصل کاری زنجان در آستانه پایان است، قرار بر این شد که تلاش شود تا پروژه تا آغاز فصل بارندگی حدود سه ماه عملیاتی شود.

فیروزفر با بیان اینکه فاز نخست پروژه هفت کیلومتر و تا میدان جهاد عملیاتی می‌شود، افزود: اعتبار این طرح به صورت مشارکتی بین دولت و شهرداری به مبلغ ۱۶۳ میلیارد ریال تعیین شده است.

شهردار زنجان به اجرای طرح زیست‌محیطی زنجانرود بعد از ده‌ها سال اشاره کرد و گفت: طی هفته آینده کانال کنارگذر زنجانرود کلنگ‌زنی می‌شود که معضل اصلی زنجانرود را حل و آن را به تفرجگاه تبدیل می‌کند.

وی احداث پارک در ضلع شرقی پارک ارم را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شهرداری زنجان اعلام کرد و گفت: در چند هفته آینده عملیات اجرایی فرهنگسرای غرب زنجان در کنار پارک خانواده آغاز می‌شود.

فیروزفر با بیان اینکه ۸۰ معبر شهری در مرحله بهسازی، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری قرار دارد، خاطر نشان کرد: شهر برای سومین سال متوالی تبدیل به کارگاه شده که با صبر و حوصله شهروندان پروژه‌های عمرانی عملیاتی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha