۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۴
کد خبر: 85585893
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حل مشکل آب خواسته به‌حق ساکنان شهر امیرکبیر است

۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۴
کد خبر: 85585893
حل مشکل آب خواسته به‌حق ساکنان شهر امیرکبیر است

ارک -ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اسکان ۱۰۰ هزار نفر در شهر جدید امیرکبیر با هدف پذیرش جمعیت سرریز اراک در این شهر هدف‌گذاری شده است و دستگاه‌های اجرایی مسئول به خصوص آبفا وظیفه دارند حل مشکلات ساکنان این شهر را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «نادرقلی ابراهیمی » روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شهر جدید امیرکبیر در جمع خبرنگاران، افزود: مدیران و مسئولان در این شهر با کار جهادی و با هدف مشخص، در این شهر که در کریدور شمال به جنوب قرار گرفته است اسکان این تعداد جمعیت را مورد اهتمام جدی قرار دارند.

وی بیان کرد: مدیریت این مجموعه شهری با روش‌های نوآورانه و فناورانه برای ساخت و تسریع در عملیات اجرایی، کاهش هزینه ساخت و ایجاد یک محیط مناسب به منظور استقرار خانواده‌های اراکی و هم استانی‌ها، تلاش می‌کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مشکل تامین آب این شهر با روش‌های جدید پیگیری شود و امید است به زودی این مشکل حل و شرکت آب و فاضلاب استان نسبت به تحویل بعضی از فازهای آماده نیز اقدام کند.

ابراهیمی افزود: استفاده از روش‌هایی که می‌تواند برای تلطیف محیط به کار گرفته شود مانند کاشت برخی از گونه‌های مقاوم به کم آبی، مقاوم به شوری و استفاده از فرصت‌هایی که محیط مفرح را برای ساکنان در شهر جدید امیرکبیر فراهم کند نیز ضرورت دارد.

شهر امیرکبیر دارای طرح تفضیلی با وسعت ۱۶ میلیون مترمربع است که برای آن ۱۸ محله طراحی شده است.
شهر جدید امیرکبیر از سال ۹۰ در مسیر اراک - قم ایجاد شده ‌و اکنون دارای حدود یک‌هزار نفر جمعیت ثابت و حدود سه‌هزار نفر جمعیت سیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha