دفتر دادستانی پاریس: دوروف اکنون اجازه دسترسی به پرونده خود را دارد

تهران- ایرنا- دفتر دادستانی پاریس در بیانیه‌ای آخرین وضعیت دستگیری بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام را تشریح و اعلام کرد: اکنون که پاول دوروف متهم شده است، تحقیقات ادامه دارد و او اجازه دسترسی به پرونده خود را دارد.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از ریانووستی، در بیانیه دفتر دادستانی پاریس آمده است: دوروف می‌تواند با دسترسی به پرونده‌اش از محتویات آن مطلع شده و اطلاعات و دفاعیات لازم در خصوص اتهامات مطرح شده علیه خود را ارائه دهد.

بر اساس بیانیه دفتر دادستانی پاریس، بنیانگذار تلگرام موظف است در همان آدرسی بماند که آن را در اختیار قاضی پرونده قرار خواهد داد، هفته‌ای دو بار در ایستگاه پلیس حضور پیدا کند و تا اطلاع ثانوی حق سفر به کشورهای خارجی را ندارد.

در بیانیه دفتر دادستانی پاریس با اشاره به اینکه دوروف وثیقه پنج میلیون یورویی خود را به صورت اقساط پرداخت خواهد کرد، آمده است: تحقیقات پرونده بنیانگذار تلگرام ممکن است چندین ماه طول بکشد و در نهایت، دادسرا در صورت صلاحدید تصمیم به بستن پرونده گرفته یا آن را به دادگاه ارجاع خواهد داد و سپس قضات حکمی مبنی بر رد پرونده یا تشکیل جلسه دادرسی صادر خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، دوروف مدیر اجرایی تلگرام که در فرانسه بازداشت شده است، روز چهارشنبه به موافقت با فعالیت مجرمانه در این نرم افزار متهم شد.

بر اساس حکم قضات فرانسوی، بنیانگذار تلگرام نمی‌تواند خاک فرانسه را ترک کند اما او با وثیقه ۵ میلیون یورویی در این کشور آزاد است.

این کارآفرین روسی الاصل که در سال ۲۰۲۱ شهروند فرانسه شد، در مورد ادعاهایی که از نرم افزار او برای انتشار فیلم‌های سوء استفاده جنسی از کودکان، قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری و پولشویی استفاده می‌شود، مورد بازجویی قرار گرفت.

همچنین ادعا شده است که تلگرام از به اشتراک گذاری اطلاعات یا اسناد با بازرسان خودداری کرده است.

تلگرام به این اتهامات پاسخ داده و تاکید کرده است که قوانین اتحادیه اروپا را در چارچوب «استانداردهای صنعت و به طور مداوم در حال بهبود»، رعایت می‌کند.

در بیانیه تلگرام آمده است: این ادعا که یک نرم افزار یا صاحب آن مسئول سوء استفاده از آن نرم افزار است، بی معنی است.

مدیر عامل تلگرام سوم شهریور در فرانسه بازداشت شد. یک قاضی فرانسوی اتهاماتی را متوجه دورف کرده که مهمترین آنها عدم همکاری کافی با مقامات قضایی و عدم اقدام در برابر استفاده مجرمانه برخی کاربران تلگرام است. مصادیق استفاده مجرمانه برخی کاربران شامل مواردی مانند پورنوگرافی کودکان، کلاهبرداری، پولشویی، قاچاق مواد مخدر، جرایم سازمان‌ یافته، ترویج تروریسم و تکثیر محتوای نفرت‌انگیز است.

دوروف در تاریخ سوم شهریور و ‌پس از آنکه جت شخصی وی از باکو در پاریس به زمین نشست، از سوی پلیس فرانسه بازداشت شد.

وی تابعیت «فرانسه»، «امارات» و «سنت کیتس و نویس» یکی از جزایر دریای کارائیب را داراست. دوروف ممکن است به جرائم متعددی از جمله تروریسم، قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری، پولشویی و پورنوگرافی کودکان متهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha