افسر سابق اطلاعاتی آمریکا: حمایت غرب از اوکراین رو به اتمام است

تهران- ایرنا- اسکات ریتر افسر سابق اطلاعاتی آمریکا و بازرس پیشین تسلیحاتی سازمان ملل در اظهاراتی، گفت: حمایت غرب از اوکراین رو به اتمام است.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، بازرس پیشین تسلیحاتی سازمان ملل با بیان اینکه آمریکا و اروپا تمام توان خود را برای تأمین تسلیحات اوکراین به کار گرفتند، اظهار کرد: اما قسمت عمده‌ای از این تسلیحات و تجهیزات و ادوات نظامی توسط ارتش روسیه منهدم شده و از بین رفته است.

ریتر در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر اوکراینی‌ها به تسلیحات جدید برای جایگزین کردن تجهیزات نظامی از دست رفته نیاز دارند، افزود: اما مشکل اصلی اینجاست که هم اکنون جایگزین کردن آن تسلیحات، تجهیزات و ادوات نظامی از دست رفته دیگر به سادگی امکان‌پذیر نیست.

افسر سابق اطلاعاتی آمریکا با اشاره به تهاجم اخیر نیروهای اوکراینی به منطقه کورسک در روسیه، تاکید کرد: کی‌یف ممکن است راه‌های مختلفی را برای تشدید درگیری با روسیه در پیش بگیرد تا حمایت بیشتری از غرب به دست آورد.

ریتر با بیان اینکه «به عقیده من ما از این به بعد شاهد تلاش‌های بیشتری از سوی اوکراین در میدان نبرد خواهیم بود»، خاطرنشان کرد: این تلاش‌ها اگرچه شانسی برای شکست دادن روسیه نخواهند داشت اما با هدف ایجاد این تصور انجام می‌شوند که اوکراین قادر است با حمایت غرب از شکست کامل خود در جنگ جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

 

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha