۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۵۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85586094
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم خراسان شمالی ۱۸۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت:‌ مردم نوع‌دوست و کشاورزان استان از ابتدای سالجاری تاکنون و با پایان فصل برداشت غلات ۱۸۰ میلیارد ریال زکات پرداخت‌ کردند.

مجید الهی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد زکات جمع آوری شده در استان در امور نیازمندان هزینه و مابقی نیز در طرح‌های عام المنفعه و عمرانی مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: هزینه‌های جمع آوری شده در سرفصل های مختلف نیازمندان از جمله معیشت، درمان، جهیزیه، مسکن، آزادی زندانی و سایر موارد هزینه می شود.

فعالیت ۸۰ مبلغ زکات در روستاها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ساکنان ۵۰۳ روستا از مجموع ۸۰۰ روستای استان مشمول پرداخت زکات هستند و ۸۰ مبلغ زکات در این مناطق فعال هستند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود مردم مومن و نیکوکار خراسان شمالی ۳۳۰ میلیارد ریال در سال زراعی جاری زکات پرداخت کنند تصریح کرد: پرداخت زکات فرصت مناسبی برای رفع نیاز محرومان در بخش‌های جهیزیه، تامین کمک هزینه بیماران، مسکن و امور آموزشی و فرهنگی است.

به گزارش ایرنا، زکات از جمله واجبات مالی اسلام و از فروع دین است که بر اساس آن مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا شامل گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی پرداخت کنند.

کشاورزان این استان امسال بیش از ۲۱۰ هزار تن گندم در سال زراعی جاری تولید کردند.

۶۰ هزار خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی قرار دارند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha