۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85586141
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تلف شدن ۹۸ راس دام در بجنورد؛ آیا عمدی در کار است؟

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۵۴
کد خبر: 85586141
تلف شدن ۹۸ راس دام در بجنورد؛ آیا عمدی در کار است؟

بجنورد- ایرنا- تلف شدن ۹۸ راس دام سبک در روستای بدرانلوی بجنورد در فضای مجازی استان دست به دست می‌چرخد این در حالی است که دامداران منطقه مدعی شدند دام ها توسط شخصی مسموم و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

ولی عابدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: نمونه ها و آزمایش های ۹۸ راس دام مسموم شده منطقه بدرانلوی مرکز خراسان شمالی به مشهد ارسال شده و در دست بررسی است.

وی افزود: ۹۸ راس دام منطقه بدرانلوی بجنورد هفته گذشته پس از نوشیدن آب آبشخور بلافاصله پس از دقایقی دچار مسمویت، تشنج و سپس تلف شدند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد گفت: ادامه داد: دامداران منطقه پس از مشاهده صحنه اقدام به دور ریختن آب آبشخور می کنند تا مبادا سایر دام ها از آن بنوشند و تلف شوند.

پرونده هشت شاکی دارد

رییس پلیس آگاهی خراسان شمالی گفت: پرونده مسمومیت دام های منطقه بدرانلوی بجنورد هشت شاکی دارد و دامداران مدعی هستند شخصی به دام هایشان سم خورانده است.

سرهنگ مقصود رستگار اظهارکرد: مجموع کل دام های منطقه واقع در حادثه، ۳۳۰ راس بوده که از این تعداد ۹۴ راس تلف شدند و پرونده در دست بررسی است.

وی افزود: تاکنون متهمی در این خصوص دستگیر نشده است.

به گزارش ایرنا، استان خراسان شمالی که ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند، یکی از استان های مستعد کشاورزی و دامی است که حدود ۲ میلیون راس دام سبک و ۸۰ هزار دام سنگین در این استان وجود دارد و سالانه ۱۶۰ هزار تن شیر خام و ۲۲ هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha