«نادر شریفی» روز سهشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار استانی از طریق شورای برنامهریزی شهرستان به این اداره اختصاص یافت که در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۲۰ میلیارد ریال افزایش دارد.
وی همچنین با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای حوزه راهداری این شهرستان جذب شد، افزود: اعتبارات ملی حوزه راهداری مراغه سال جاری نیز در حال تبدیل به موافقتنامه است و پس از ابلاغ به ۹۰۰ میلیارد ریال میرسد.
وی ادامه داد: این اعتبارات ملی شامل ۳۰۰ میلیارد ریال برای چهارخطه کردن جاده قدیمی مراغه – هشترود و ۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث راههای روستایی و فرعی است.
وی در مورد آخرین وضعیت عملیات عمرانی در جاده قدیمی مراغه - هشترود نیز بیان کرد: تاکنون برای چهار خطه کردن این مسیر ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و این طرح دارای ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.
«شریفی» اضافه کرد: نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی علاوه بر این اعتبارات ملی، دستور لازم برای اختصاص هزار و ۵۰۰ تن قیر را هم برای راههای روستایی شهرستان از سازمان راهداری اخذ کرده است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به تخصیص قابل توجه اعتبارات در بخش راهداری این شهرستان، افزود: با وجود این اعتبارات ملی و استانی، در سال جاری شاهد عملیات چشمگیر در حوزه راههای روستایی اصلی و فرعی خواهیم بود.
به گزارش ایرنا حوزه راهداری مراغه در دولت سیزدهم نیز مورد توجه جدی قرار گرفت و با تمرکز اعتبارات استانی و سفرهای رییسجمهور به این بخش، تحولی اساسی در زمینه احداث، بهسازی، آسفالت و پلسازی راههای روستایی، فرعی و اصلی این شهرستان به وقوع پیوست و تعدادی از طرحها نیز نیمهکاره ماند.
احداث راه روستایی «خطب» - «مولو» با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، روکش آسفالت محور فرعی مراغه - ملکان با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی و احداث محور روستایی «ساروجه» - «مینباش حصارلو» با ۵۰ درصد پیشرفت از طرحهای اجرایی نیمهتمام در دولت سیزدهم است.
از دیگر طرحهای اجرایی شهرستان در دولت سیزدهم که تکمیل آنها به اعتبار نیاز دارد، میتوان به روکش آسفالت محور روستای «آغجهدیزج» - «ساروجه» با ۴۰ درصد پیشرفت، راه روستایی «قرهکند موسوی» با ۶۰ درصد پیشرفت، عملیات تثبیت و بهسازی محور روستایی «آغبلاغ علیا» و «سفلی» و همچنین شنریزی و احداث راه روستایی «کوسه صفر»، هر ۲ با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد.
احداث پل «خداجو» نیز دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و تعریض و چهاربانده کردن پنج کیلومتر ابتدایی محور مراغه - هشترود با ۱۰ درصد پیشرفت و مسیرگشایی و شنریزی محورهای روستایی از محل اعتبارات فاقد دهیاری با ۷۰ درصد پیشرفت نیز از دیگر طرحهای نیمهکاره در دولت سیزدهم به شمار میرود.
نظر شما