توسعه ورزش روستایی در گرو همکاری دهیاران است

زنجان - ایرنا - دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان زنجان گفت: توسعه و ترویج ورزش در مناطق روستایی استان در گرو همکاری دهیاری‌ها بوده که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

لیدا بهرامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از منابع اعتباری دهیاری ها باید به حوزه ورزش اختصاص یابد ولی متاسفانه دهیاری ها در این بخش آنگونه که باید و شاید همکاری نمی کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری یک رویداد ورزشی در روستاها هزینه های متعددی دارد که تامین آن در برخی مواقع در توان هیات ورزشی نیست و مشارکت دهیاری ها در این زمینه می تواند اثربخشی بالایی داشته باشد.

این مسوول با تاکید بر اینکه این استان روستاهای زیادی را در خود جای داده است، ادامه داد: این هیات ورزشی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان تلاش کرده است برنامه های متنوعی را در روستاهای هدف و دارای جمعیت زیاد برگزار کند.

وی گفت: اجرای برنامه های ورزشی در روستاهای هدف بنا به برخی مشکلات به صورت مستمر انجام نمی شود و همچنین استقبال چندانی از دوره های تربیت مربی ورزشی را در روستاها شاهد نیستیم.

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان زنجان ادامه داد: این هیات در طول یکسال فقط ۲ بار می تواند برنامه های ورزشی را در روستاهای هدف برگزار کند درحالیکه با هم افزایی و مشارکت دهیاری ها و سایر دستگاه های متولی، زمینه برای برگزاری تعداد بیشتر مسابقات فراهم می شود.

این مسوول با اشاره به برگزرای جشنواره بازی های بومی و محلی در هفته دولت امسال، گفت: این جشنواره با حضور ۳۰۰ نفر از بانوان روستاهای اندآباد علیا، اندآباد سفلی، مهرآباد، چهرآباد، نصرآباد، میرجان، تقی کندی، بزوشا، حصار، مشمپا و رضا آباد در رشته های دوزپا، طناب زنی، هفت سنگ مهارتی و فوتبال دستی برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره توسط هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان با همکاری بسیج به میزبانی روستای مهرآباد شهرستان زنجان برگزار و در پایان به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha