۱۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85617325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فقر حرکتی در روستاهای کشور رواج یافته است

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق مطالعات و پژوهش‌هایی که در وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته، متاسفانه فقر حرکتی آرام آرام به دلیل شباهت سبک زندگی روستانشینان با زندگی شهری بیش از گذشته در روستاها رواج یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام عظیمی روز جمعه در همایش پیاده‌روی خانوادگی در روستای سهرین، افزود: یکی از آفت های نادرست ورزش نکردن، فقر حرکتی است و به بروز بیماری های مختلفی منجر می شود.

وی گفت: با این حرکت نمادین پیاده روی خانوادگی در روستاها امید می رود ورزش و پیاده روی در مناطق روستایی و عشایری بیش از گذشته ترویج یابد.

این مسوول ابراز امیدواری کرد: این برنامه با این هدف انجام گرفت که ورزش در مناطق روستایی و عشایری کشور بیش از گذشته پر رنگ‌تر شود.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری عشایر ذخایر انقلاب هستند، اضافه کرد: تلاش بر این بود که این برنامه ریزی برای گروه‌های هدف به نحو خوب و شایسته‌ای اجرا شود.

این مسوول ادامه داد: از سلسه برنامه های دفتر توسعه ورزش روستایی این است که هر هفته در یکی از استان‌ها حضور می یابیم که این هفته به روستای سهرین زنجان اختصاص داشت.

عظیمی افزود:این برنامه نیز هم اکنون به طور کامل مورد حمایت وزیر ورزش و جوانان است که جای قردانی دارد و طبق برنامه ریزی ها نوع اجرای این برنامه در سال آینده تغییر می کند و به نوعی جذاب‌تر خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: تمامی هزینه های مربوط به همایش نیز از محل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان تهیه شده است.

عظیمی به لزوم توجه بیش از بیش به مقوله مهم ورزش در روستاها اشاره و خاطر نشان کرد: امروز در روستای سهرین استقبال خوبی از پیاده روی صورت گرفت که به دلیل برنامه ریزی و کار تیمی خوب مسئولان بوده است.

بازی های بومی و محلی در روستاهای زنجان احیا می شود

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز به حضور مردم روستای سهرین در همایش پیاده‌روری خانوادگی روستایی اشاره کرد و گفت: این رخداد با عنوان ورزش در آبادی برگزار شده است.

جواد بازرگان با قدردانی از اهالی روستای سهرین و همچنین دست اندرکاران، افزود: این برنامه به همت وزارتخانه در سطح کشور در حال برگزاری است و بخش های مختلفی در برگزاری مطلوب آن مشارکت کرده اند.

وی با بیان اینکه ورزش در آبادی به دنبال نهادینه شدن ورزش در روستاهاست، اظهار داشت: این موضوع به ویژه در بین زنان روستایی اهمیت ویژه ای دارد.

این مسوول با بیان اینکه روستاییان نیز باید پیاده روی را در زندگی روزمره خود جدی بگیرند، ادامه داد:این در حالی است روستاییان بر این باورند که حضور در کار کشاورزی خود یک ورزش است.

وی با بیان اینکه فعالیت های کار و کشاورزی جای خود را دارد، گفت: طی یک مسیر مشخص برای پیاده روی اهمیت زیادی دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه این برنامه به صورت مشارکتی و گروهی برگزار می شود، گفت: رشته های ورزشی در قالب بازی های بومی و محلی در روستاها وجود دارد که احیای آنها در روستاهای استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت:از سال های گذشته در روستاها، بازی های بومی و محلی توسط نوجوانان و جوانان انجام می گرفت که جای خالی آن اکنون احساس می شود.

بازرگان با تاکید بر اینکه احیای بازی های بومی و محلی استان به طور جدی پیگیری می شود، افزود: بهره گیری از ظرفیت های روستایی نیز می تواند به پیشبرد کارها کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha