تفاهم‌نامه دوجانبه بین شهرداری کرمان و موسسه بیماران خاص امضا شد

کرمان- ایرنا- دارالشفاء امام رضا (ع) و مؤسسه خیریه ثامن‌الحجج کرمان امروز (سه‌شنبه) میزبان مدیران شهری بود تا تلاش‌های چند جانبه این مراکز خیریه و شهرداری کرمان به منظور تسهیل ارائه خدمت به مردم نیازمند با امضا تفاهم نامه ای دوجانبه بین شهرداری کرمان با این مرکز درمانی در پناه توسعه همکاری‌ها محقق شود.

به گزارش ایرنا، محسن تویسرکانی شهردار کرمان با همراهی مدیرعامل موسسه درمانی بیماران خاص ثامن الحجج (ع) استان کرمان، صبح امروز از «دارالشفاء امام رضا علیه‌السلام» و «مؤسسه خیریه ثامن‌الحجج» (مرکز درمان بیماران خاص شهر کرمان) بازدید کردند.

در این بازدید که معاونان حمل‌ونقل و امور زیربنایی و فرهنگی اجتماعی شهردار، شهردار منطقه دو، مدیرعامل بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری، و برخی مدیران شهری نیز حضور داشتند، از بخش‌های مختلف این دو مرکز بازدید شد.

شهردار کرمان نیز در این بازدید، در جریان خدمات ارائه‌ شده به بیماران و مشکلات این مراکز قرار گرفت و برای ادامه همکاری، قول مساعد داد.

مدیرعامل مرکز درمانی بیماران خاص ثامن الحجج (ع) استان کرمان نیز در انتهای این بازدید در نشست با شهردار کرمان افزود: شهردار در همه زمینه ها (مجوزها، اقدامات فرهنگی و اقدامات اجتماعی) قول مساعد داد که در این راستا از هیچ کوششی فرو نگذارند.

علی شمسی نیا با اشاره به اینکه به زودی نشستی برای هماهنگی با شهرداری و شورای شهر نیز برگزار خواهیم کرد، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم کارهای بزرگی در حوزه بناهای ماندگار و کارهای مورد نیاز شهر با همکاری شهرداری انجام دهیم.

وی گفت: عشق و علاقه شهردار کرمان به این شهر از روز نخستی که این مسئولیت را پذیرفتند بر همه مردم روشن و مشخص است و می بینیم چهره شهر در حال نو و متفاوت شدن است.

مدیرعامل مرکز درمانی بیماران خاص ثامن الحجج (ع) استان کرمان تاکید کرد: از اول ماه محرم با مردم شریف استان و همشهری ها در خارج استان برنامه های خوبی برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این برنامه‌ها و نشست‌ها در خصوص تهیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز جامعه کرمان تصمیمات خوبی گرفته شد.

شمسی نیا با اشاره به اینکه با دستگاه‌های تهیه شده به زودی بخش پیوند مغز و استخوان در کرمان با حضور اساتید این حوزه راه‌اندازی خواهد شد، گفت: بعضی از تجهیزات این مرکز در گمرگ و بعضی نیز در حال ورود به استان کرمان است.

وی با اشاره به افتتاح دفتر خیریه ثامن الحجج (ع) در شهرستان راور، بیان کرد: طرح شهرک سلامت شامل ۱۰ بخش با حداقل ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان زرند نیز آماده شده و به زودی اقدامات اجرایی مربوط به آن آغاز خواهد شد.

افتتاح های موسسه بیماران خاص طی چند ماه گذشته

مدیرعامل مرکز درمانی بیماران خاص ثامن الحجج (ع) استان کرمان تاکید کرد: در شهرستان ریگان در کنار بیمارستان این شهر بخش مستقل همودیالیز با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: پیشرفته‌ترین دستگاه ماموگرافی با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیز هفته آینده در کرمان به بهره‌برداری خواهد رسید.

شمسی نیا گفت: امروز در خدمت شهردار بودیم و در پایان این نشست تفاهم‌نامه‌ای را با مجموعه شهرداری امضا کردیم.

وی گفت: «دارالشفاء امام رضا علیه‌السلام» در سطح کشور با شعار "ما" فعالیت می‌کند و اعتقاد داریم اگر ما شدیم این نور به همه جا پخش خواهد شد و همه می‌توانند از آن نور استفاده کنند.

مدیرعامل مرکز درمانی بیماران خاص ثامن الحجج (ع) استان کرمان ادامه داد: «دارالشفاء امام رضا علیه‌السلام» به بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای تهیه دستگاه‌های تشخیصی و درمانی مختلف نیاز دارد که تاکنون نزدیک به یک سوم این مقدار از سوی خیران تامین شده است.

تفاهم‌نامه دوجانبه بین شهرداری کرمان و موسسه بیماران خاص امضا شد
نمایی از بازدید شهردار کرمان از «دارالشفاء امام رضا علیه‌السلام» و «مؤسسه خیریه ثامن‌الحجج» (مرکز درمان بیماران خاص شهر کرمان)

فرهنگ‌سازی در حوزه خیرات دارای اهمیت بسیار است

شهردار کرمان نیز در انتهای این بازدید افزود: انجام اقدامات خیریه مانند کارهایی که در مرکز درمانی بیماران خاص ثامن الحجج (ع) استان کرمان انجام می شود، توفیقی است که نصیب هر کس نمی شود.

محسن تویسرکانی ادامه داد: افراد مستاصل که هم بیمار و هم درمانده هستند به این مرکز مراجعه می کنند و از کارشان گره گشایی می‌شود که این مهم ارزشمند است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه خیرات بسیار دارای اهمیت است، تصریح کرد: تلاش‌های علی شمسی نیا جزو مصدایق کار جهادی است.

شهرداری در حوزه شعار باقی نمی‌ماند

شهردار کرمان با اشاره به اینکه در مجموعه شهرداری تاکید بر این داریم که در حوزه شعار باقی نمانیم، تاکید کرد: کرمان ظرفیت های قابل توجهی دارد و اگر همه به میدان بیایند همه کارها انجام خواهد داشت و در این راستا نگاهمان این باشد که برای رفاه همه همشهریان تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت داشتن نگاه جامع نسبت به همه مسائل، گفت: اگر شهر کرمان در ابعاد مختلف رونق بگیرد از نظر اقتصادی می توانیم مفید باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha