۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85586525
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

«زیرکوه» خراسان جنوبی مشمول سهمیه بلایای طبیعی در کنکور شد

بیرجند - ایرنا - فرماندار زیرکوه از توابع خراسان جنوبی خبر داد که سه بخش «شاسکوه، مرکزی و زهان» این شهرستان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ مشمول سهمیه درگیر بلایای طبیعی شدند.

محمدرضا غیرتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سه بخش در دفترچه مشخصات و شرایط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده رشته‌های تحصیلی تنها بر اساس سوابق تحصیلی همچنین با آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، مشمول سهمیه درگیر بلایای طبیعی شدند.

وی یادآور شد: اردیبهشت امسال شهرستان زیرکوه گرفتار سیل شد و شماری از دانش آموزان آن موفق به شرکت در کنکور سراسری نشدند.

فرماندار زیرکوه گفت: با پیگیری‌های استاندار، سازمان سنجش با برگزاری دوباره آزمون برای جاماندگان از کنکور در این شهرستان موافقت کرد و مکاتبه‌هایی نیز برای تخصیص سهمیه پنج درصد از محل مناطق دارای بلایای طبیعی انجام گرفته که در این زمینه هم موافقت شده است.

وی افزود: این سهمیه برای همه داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ در سه بخش شاسکوه، مرکزی و زهان است که تعداد آنان بیش از ۵۰۰ نفر می‌شود.

نخستین نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳ با یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب سراسر کشور روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت امسال برگزار شد، اما روز برگزاری کنکور، بارش باران و جاری شدن سیل سبب شد داوطلبان کنکور در شهرستان زیرکوه نتوانند در جلسه امتحان حاضر شوند.

برخی از دانش آموزان این منطقه با خودروهای سنگین ارتش برای حضور در محل آزمون سراسری انتقال داده شدند و افراد دیگری جا ماندند.

نوبت نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای آن دسته از داوطلبان شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی که به دلیل وقوع سیل نتوانستند در موعد مقرر در این آزمون شرکت کنند، صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار شد.

نتایج کنکور ۱۴۰۳ نهم شهریور امسال از سوی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha