۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۱۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85586588
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای کردستان آخر هفته خُنک می‌شود

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۱۲
کد خبر: 85586588
هوای کردستان آخر هفته خُنک می‌شود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: از روز پنجشنبه هفته جاری دمای هوای استان تا سه درجه کاهش پیدا می کند و هوا تا حدودی خُنک خواهد شد.

علی پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، طی پنج روز آینده، آسمان استان صاف تا کمی ابری، در برخی نقاط غبار رقیق و از روز چهارشنبه در ساعات بعدازظهر وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: از لحاظ دمایی امروز و فردا همچنان شاهد ماندگاری هوای گرم در سطح استان خواهیم بود اما برای روز پنجشنبه کاهش سه درجه ای دما در طول روز انتظار می رود که تا اوایل هفته آینده روند تدریجی کاهش دماخنک شدن دما تداوم خواهد شد.

به گفته پناهی در شبانه روز گذشته سلین در منطقه اورامان با ۴۶.۵ درجه، سروآباد با ۴۲ درجه، سنندج با ۳۹ درجه و شهرستان‌های سقز و مریوان با ۳۷ درجه به ترتیب گرمترین نقاط استان بودند.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha