۵ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85334127
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد موضعی ابر و وزش باد، پدیده غالب کردستان در هفته جاری است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: براساس پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی از امروز سه شنبه تا شنبه هفته آینده پدیده غالب در سطح استان رشد موضعی ابر (بخصوص برای روز پنجشنبه) و گاهی وزش باد است.

علی پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین پیش بینی‌ها نشان می دهد، برای روز پنجشنبه امکان بارش‌های خفیف و پراکنده در برخی از نقاط جنوبی استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: همچنین با توجه به پایداری هوا و رخداد و وارونگی دما برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده، شاهد کاهش کیفیت هوا و دید افقی در اوایل صبح بویژه در شهرهای بزرگ استان خواهیم بود.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: از لحاظ دمایی نیز از امروز تا آخر هفته، دما در طول روز بتدریج ۲ تا چهار درجه افزایش می یابد، البته همچنان در برخی از مناطق (عمدتا نواحی شمالی و شرقی استان) یخبندان شبانه و صبحگاهی تداوم خواهد داشت.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha