۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85586630
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بوشهر-ایرنا- مدیرکل صدا و سیمای استان بوشهر گفت: برنامه رادیویی و تلویزیونی «بوشهر پایتخت مقاومت» ویژه برنامه روز ملی مبارزه با استعمار در سالروز شهادت رئیسعلی دلواری از ۲۲ شبکه سراسری و استانی پخش شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مهدی حیدری» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهید رئیسعلی دلواری سردار بزرگ نهضت مقاومت جنوب ایران در مقابل استعمار انگلیس نماد مقاومت، استعمارستیز و ولایت‌مداری است که در همیشه تاریخ پایدار و ماندگار خواهد بود.

وی بیان کرد: در این راستا برنامه رادیویی و تلویزیونی پایتخت مقاومت از شبکه استانی بوشهر به‌مناسبت روز ملی مبارزه با استعمار، از شبکه‌های استانی و سراسری ایران پخش شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان بوشهر تصریح کرد: در ارتباط صوتی و تصویری مجریان و گویندگان رادیو و تلویزیون شبکه استانی بوشهر برنامه‌های متعددی پخش شد که در ابتدا با برنامه زنده پوشش کنگره‌ یکصد و نهمین سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری در مصلای شهر دلوار با حضور رئیس قوه قضائیه و سپس به تبیین و تشریح حماسه‌آفرینی سرداران قیام جنوب و مبارزان علیه استعمار پرداختند.

حیدری ادامه داد: در این راستا برنامه‌های متنوع رادیویی و تلویزیونی «بوشهر پایتخت مقاومت» از ۲۲ شبکه سراسری و استانی پخش شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر استان بوشهر نیز گفت: این استان سابقه مبارزه با قدمت پنج قرن با استعمارگران دارد و در این راستا بوشهری‌ها ۴ بار انگلیس را در بوشهر شکست داده‌اند.

بیشتر بخوانید

امام جمعه بوشهر: رئیسعلی دلواری نماد مقاومت و استکبار ستیزی است

«رئیسعلی دلواری» مبارزی که استعمار پیر را به زانو درآورد

نماینده مجلس: اثر هنری رشادت‌های دیار رئیسعلی دلواری نیازمند باز تولید است

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: قبرستان انگلیسی‌ها در بوشهر سند و آثار به جا مانده انگلیسی‌ها است و از آنها در بوشهر جز این گورستان چیزی باقی نمانده است.

امام جمعه بوشهر ۱۲ شهریور را نقطه عطفی در ترویج مبارزات غرورآفرین مردم ولایت‌مدار جنوب کشور دانست و گفت: رئیسعلی دلواری با پشتیبانی ولایت فقیه و فتوا علمای منطقه استعمار انگلیس را به زانو درآورد و قامت انگلیس را شکست.

رئیسعلی دلواری ۱۲ شهریور ۱۲۹۴ خورشیدی در شبیخون به نیروهای انگلیس توسط فردی نفوذی، از پشت سر هدف گلوله قرار گرفت و در ۳۳ سالگی به شهادت رسید.

منزل شهید رئیسعلی دلواری با ۲۳ اتاق با قدمت بیش از ۱.۵ قرن در بندر دلوار تنگستان قرار دارد.

منزل شهید رئیسعلی دلواری به عنوان موزه مبارزه با استعمار تبدیل شد و در آن تجهیزات جنگی آن زمان و بخشی از اسناد انگلیسی‌ها و رشادت‌های رئیسعلی دلواری و همرزمانش در مبارزه با استعمار پیر انگلیس و دیگر متجاوزان به نمایش در آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha