۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۲۱
کد خبرنگار: 1102
کد خبر: 85586911
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت: مقاومت تنها راه نجات اسلام است

سمنان - ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تنها راه نجات اسلام، پیروی از راه حسین(ع) یعنی مقاومت است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی شامگاه سه‌شنبه در آیین گرامیداشت امیر دیپلماسی، شهید حسین امیرعبداللهیان در مسجد جامع دامغان بیان کرد: جهاد در جبهه مقاومت بسیار مهم است و روزی هر فردی نمی‌شود که بتواند این جبهه را رهبری و مدیریت کند؛ در این مسیر، شهید امیرعبداللهیان، درس آموخته مکتب امام راحل بود که توانست به بهترین شکل مدیریت دیپلماسی جبهه مقاومت را انجام دهد.

وی ادامه داد: شهیدان جبهه مقاومت در مکتب اسلام و انقلاب درس‌هایی آموختند که در نهایت شهادت نصیب آنان شد و ما نیز توفیق درک این زمان را داریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به اینکه همه تحولات منطقه، مقدمه‌های ظهور است، تصریح کرد: امروز شاهدیم که حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق، سوریه و یمن در گستردگی جبهه مقاومت قرار گرفتند و امیدواریم با این تحولات هر چه زودتر مقدمات ظهور فراهم شود.

وی اضافه کرد: امروز شاهدیم که سازمان‌های بین المللی در مقابل کشتارهای بی رحمانه سکوت کردند و فقط برای تثبیت قدرت خود، آرا را جعل می‌کنند تا نظام سلطه را گسترش دهند.

آیت‌الله رمضانی گیلانی خاطرنشان کرد: تنها قدرتی که نظام سلطه را به زانو درآورد، اسلام نابی است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب به ما آموزش دادند و امروز مقاومت در مقابل سختی، نعمت بزرگی است که شامل حال ایرانیان شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت: مقاومت تنها راه نجات اسلام است

حکومت‌های اسلامی زمینه رشد و تعالی انسان و زندگی مؤمنانه را فراهم کرد

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به اینکه دین قانون الهی است و کتاب‌های آسمانی قوانینی برای هدایت بشر هستند، گفت: نویسندگان بسیاری در جهان در حوزه‌های مختلف تلاش کردند تا برای انسان بنویسند اما موفق نشدند و بدون شک آن‌کس که می‌تواند برای انسان کتاب بنویسد و قانون بیاورد، خدای متعال است، چرا که خدای خالق نسبت به ابعاد وجودی انسان شناخت دارد.

وی خاطر نشان کرد: قرآن کتاب حیات و روح است و در این کتاب همه آنچه برای هدایت انسان مهم است، وجود دارد.

آیت‌الله رمضانی گیلانی یکی از فلسفه‌های خلقت انسان را آزمایش دانست و گفت: در طول تاریخ، انسان همواره مورد آزمایش قرار گرفته است و در این مسیر باید دین‌ شناس، دین باور و دیندار باشیم تا سربلند شویم.

وی به جهاد با مال و جان اشاره کرد و افزود: عده‌ای با جان خود در راه خدا جهاد و آن را تقدیم نظام و انقلاب کردند و حضرت خدیجه نیز در زمانی حساس برای اسلام مال خود را جهاد کرد.

به گزارش ایرنا، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و عضو مجلس خبرگان رهبری برای شرکت در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت و گرامیداشت امیر دیپلماسی شهید امیرعبداللهیان به استان سمنان و شهرستان دامغان سفر کرده است.

«اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» با هدف شناسایی، معرفی و الگوسازی مجاهدان در غربت با تاسی از شخصیت رفیعِ بزرگ مجاهد در غربت و عالم آل محمد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) طی ۹ سال گذشته با حضور سفرای کشورهای اسلامی، مقام‌های لشکری و کشوری، خانواده شهدا و مجاهدان مقاومت و با همکاری و پشتیبانی آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شده است.

افتتاحیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در سوریه و نشست دیگری از این دوره اجلاسیه در کشور هندوستان برگزار شد و اکنون دامغان در استان سمنان میزبان نشست اصلی این رویداد بین‌المللی است و مهمانانی از ۲۶ کشور جهان در نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در دامغان حضور دارند.

آیین اختتامیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» نیز در مشهد و در آستان حضرت ثامن‌الائمه(ع) برنامه‌ریزی شده است.

روستای عبدیا در شهرستان دامغان استان سمنان خاستگاه رویدادی به نام «مجاهدان در غربت» بود که سال‌ها بعد به «اجلاسیه مجاهدان در غربت» به صورت استانی، ملی و سپس بین‌المللی ارتقا یافت و مسوولان و نمایندگانی از کشورهای مسلمان و حامی مقاومت در آن حضور می‌یابند.

شهید حسین امیرعبداللهیان از اهالی شهرستان دامغان و وزیر امور خارجه دولت سیزدهم که به همراه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حادثه بالگرد به شهادت رسید، سال‌ها دبیر این اجلاسیه بود و امسال این اجلاسیه با هدف تکریم و پاسداشت این مجاهد فعال و با حضور خانواده شهید در حال برگزاری است.

آیین پایانی این اجلاسیه برای حضور عمومی شهروندان دامغانی امشب پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha