۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۱۲
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85587119
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چین ستیزیِ واشنگتن، باعث هزینه های گزاف برای مردم آمربکا

تهران-ایرنا- خبرگزاری «شینهوا» گزارش داد که اتهام زنی ها و روایات نادرست آمریکا درباره منطقه خودمختار سین‌کیانگ و گزارش های نادرست آن درباره موضوع حقوق بشر در این منطقه، برای مالیات‌دهندگان آمریکایی میلیون‌ها دلار هزینه به همراه داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این رسانه چینی با بیان این مقدمه نوشت: واشنگتن بر سر روایت‌های نادرست درباره منطقه خودمختار سین‌کیانگ و اویغورهای چین، سالانه میلیون‌ها دلار مالیات را هدر می‌دهد.

خبرگزاری «شینهوا» تصریح کرد که «اگر واشنگتن به حملات پرهزینه خود علیه سین‌کیانگ ادامه دهد، این تنها به هدر رفتن دلارهای مالیاتی بیشتر ایالات متحده در هدفی بیهوده منجر خواهد شد».

بر اساس این گزارش، همانطور که بسیاری از تولیدکنندگان محتوای ویدئویی (ولاگر) خارجی در طول سفرهای خود به مکان‌های مختلف در سین‌کیانگ نشان داده‌اند، جامعه محلی این منطقه به همان اندازه که با ثبات و هماهنگ است، مرفه نیز است.

سین‌کیانگ با جمعیتی بالغ بر ۲۵.۸ میلیون نفر، در سال ۲۰۲۳ پذیرای ۲۶۵ میلیون گردشگر داخلی و خارجی بود که ۲۹۶.۷ میلیارد یوان [حدود ۴۲ میلیارد دلار آمریکا] درآمد گردشگری برای این منطقه به همراه داشت که ۲ برابر میزان درآمدی بود که هاوایی در همان سال از بازدیدکنندگان خود به دست آورد.

طبق این گزارش، «شکوفایی بخش گردشگری تنها یکی از جنبه‌های توسعه پویای اجتماعی و اقتصادی سین‌کیانگ است که در مخالفت با کمپین تهمت‌زنی شدیدی که آمریکا علیه این منطقه خودمختار به هزینه مالیات‌دهندگان آمریکایی به راه انداخته است، به وقوع می‌پیوند».

لارنس ویلکرسون رئیس دفتر کالین پاول وزیر خارجه پیشین آمریکا در اقدامی که به طور گسترده به عنوان بخشی از دسیسه‌های واشنگتن در نظر گرفته می‌شود، در یک سخنرانی‌ در سال ۲۰۱۸ به استفاده از منطقه خودمختار اویغور برای بی ثبات کردن چین اشاره کرد.

خبرگزاری «شینهوا» افزود: آمریکا در سال‌های اخیر در تلاش برای مهار چین، یک کارزار اتهام زنی علیه سین‌کیانگ به راه انداخت. اتهامات بی‌اساسی مانند کار اجباری، سرکوب اقلیت‌ها و حتی نسل‌کشی که چیزی جز سوژه خنده نیست، اما واشنگتن در راستای اهدافی که برای همگان آشکار است، هر سال میلیون‌ها دلار مالیات بر سر این اتهام ها و روایت‌های نادرست خرج می‌کند.

به گزارش ایرنا، یک کارشناس مستقل سازمان ملل متحد نیز اخیرا با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه سین‌کیانگ گفت: تحریم‌های یکجانبه نباید به عنوان ابزار سیاست خارجی و ابرازی برای فشار اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ایالات متحده علیه سین‌کیانگ چین هیچ ارتباطی با نگرانی‌های ادعایی حقوق بشری نداشت، افزود که هدف آنها، نابودی اقتصاد سین‌کیانگ، ایجاد بیکاری گسترده و تضعیف ثبات اجتماعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha