روایت پسامرگ هشت انسان در «بوبوک»

۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۴
کد خبر: 85587198
روایت پسامرگ هشت انسان در «بوبوک»

تهران- ایرنا- «بوبوک» عنوان نمایشنامه‌خوانی از اثر بنفشه اعرابی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی صادق شاهمرادی است که روز شنبه ۱۷ شهریور در پردیس تئاتر شهرزاد داستان زندگی هشت انسان را در دنیای پس از مرگ روایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، بوبوک در مدت زمان ۴۰ دقیقه خود، داستان زندگی هشت انسان را در دنیای پس از مرگ روایت می‌کند؛ در مقاطعی از نمایش صدایی پخش می‌شود که حاکی از تفکر نویسنده‌ای جوان دارد که برای مراسم تشییع یکی از نزدیکان یا دوستان خود به قبرستان آمده و صداهایی را از زیر زمین می‌شنود.

محمد رشیدی‌فر، فرزادعاطفی، شهریار برزگر، سانای امیرآبادی، علیرضا ‌ذوالفقاری، علی صفری، صادق ‌طاهری، عسل میرجلیلی و معین خاکزاد راویان بوبوک هستند که ساعت ۱۹ در سالن شماره سه پردیس شهرزاد روی صحنه می‌روند.

روایت پسامرگ هشت انسان در «بوبوک»


محمد رشیدی‌فر که در بوبوک در نقش یک سرلشگر ۶۰ ساله ظاهر می‌شود، به خبرنگار ایرنا درباره این نمایشنامه‌خوانی می‌گوید: همواره تلاش کرده‌ام خودم را به‌روز نگه دارم تا از سیستم‌های بازیگری و برخورد با نقش که دائما در حال نوشدن است عقب نمانم.

او افزود: این‌ باعث می‌شود که همیشه به یک خلق جدید برسم؛ به‌طورمثال در زمان حاضر که در نمایش بوبوک، نقش یک سرلشکر ٦٠ ساله را بازی می‌کنم، تلاش کرده‌ام به یک خلاقیت جدید به ‌عنوان یک جوان برای پرداخت یک کاراکتر یک فرد سالخورده برسم.

روایت پسامرگ هشت انسان در «بوبوک»

رشیدی‌فر که سریال گردن زنی به کارگردانی سامان سالور را آماده پخش از پلتفرم فیلم نت دارد بعد از ساخت بیش از ١٠ فیلم کوتاه و بازی در بیش از ٣٠ فیلم کوتاه، سینمایی، سریال، تئاتر را خاستگاه اصلی خود می داند و میگوید: در ماه آینده نیز یک نمایش دیگر را در یکی از سالن های معتبر تهران به مدت ٣٠ شب به روی صحنه می برم.

فیلم کوتاه «اتاق آرزو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد رشیدی‌فر برای حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران تیر پارسال مقابل دوربین رفت.

اتاق آرزو فیلمی است با ژانر درام و سورئال که به معضلات کودکان بویژه کودکان معلول می‌پردازد.

دیگر عوامل نمایشنامه‌خوانی بوبوک عبارتند از: عکاس: پرتو ‌جغتایی ، طراح تیزر، متریال تبلیغاتی: امین ‌رقیب ‌دوست، دستیار کارگردان: مهدیه مومنی، گریم: شاناز یودار و طراح پوستر: هستی ‌اقدامی.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha