۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۴:۰۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85587549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمدان: هدف نتانیاهو خلاص شدن از ملت فلسطین است

۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۴:۰۵
کد خبر: 85587549
حمدان: هدف نتانیاهو خلاص شدن از ملت فلسطین است

تهران- ایرنا- اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که هدف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خلاص شدن از ملت فلسطین است.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری شهاب فلسطین، حمدان افزود: تا زمانی که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نتانیاهو را به چیزی ملزم نکند، پیشنهادات جدید برای آتش بس فایده‌ای نخواهد داشت.

این عضو ارشد حماس اضافه کرد: عقب نشینی در مرحله دوم توافق آتش بس از محور صلاح الدین (فیلادلفیا) ناقض آنچه بر آن توافق کردیم، است.

وی همچنین گفت که ارتش رژیم صهیونیستی ادعاهای نتانیاهو درباره وجود تونل در محور فیلادلفیا را تکذیب کرده است.

پیش تر نتانیاهو در اظهاراتی با بیان این ادعا که طرح پیشنهادی آمریکا در ۲۷ می گذشته (۷ خرداد) منافاتی با ماندن نیروهای ما در رفح و محور فیلادلفیا ندارد، مدعی شد: هرگونه مذاکره برای آتش بس دائم در غزه باید متضمن عدم قاچاق سلاح به غزه از طریق محور فیلادلفیا باشد.

وی همچنین مدعی شده بود که چندین مرتبه با طرح پیشنهادی برای آتش بس موافقت کرده اما حماس با آن مخالفت کرده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز پیش تر در اظهاراتی گفته بود که توافق نهایی برای مبادله اسرا نزدیک است اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اقدامات کافی را برای اجرای این توافق انجام نمی‌دهد.

مهمترین بن بست بر سر مذاکرات بین گروه مقاومت حماس و رژیم صهیونیستی بر سر کریدور صلاح‌الدین (فیلادلفیا) در طول مرز غزه با مصر و کریدور شرقی - غربی «نتزاریم» در مرز غزه است.

نتانیاهو به بهانه جلوگیری از قاچاق و نفوذ شبه نظامیان تاکید دارد که باید کنترل این دو کریدور را در اختیار داشته باشد اما حماس خواستار عقب نشینی کامل نیروهای صهیونیستی از غزه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha