۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۲۹
کد خبر: 85587591
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صالحی امیری:  استان یزد در صیانت از میراث فرهنگی، سرآمد است

یزد- ایرنا- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه استان یزد در این حوزه و همچنین صیانت از میراث فرهنگی، سرآمد است، گفت: باید با توسعه گردشگری و صنایع دستی، در این زمینه اشتغال زایی کرده و مشاغل این حوزه را حفظ کنیم.

به گزارش ایرنا "سید رضا صالحی امیری" روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله محمد رضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: مثلث طلایی گردشگری ایران (یزد، فارس و اصفهان) می تواند منشا تحول اقتصادی و معیشتی در منطقه باشد.

وی اظهار داشت: بنا بر آمار اعلام شده، حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان کار توسعه ای در استان یزد در حال انجام است و با وجود این فعالیت ها باید تصویر جهانیان را نسبت به ایران اصلاح کرده تا گردشگران خارجی معرف ایران حقیقی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه یزد ظرفیت خوبی در گردشگری مذهبی دارد، گفت: در ایام محرم، گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای تماشای مراسم عزاداری یزدی ها به این استان سفر می کنند.

آیت الله ناصری با بیان اینکه تاکنون نتوانستیم حقیقت انقلاب و اسلام را به دنیا معرفی کنیم، گفت: دنیا، مطالبی که رسانه های خارجی از ایران مخابره می کند را می بیند و ما باید در زمینه معرفی ایران در رسانه های بین المللی بیشتر تلاش کنیم؛ باید در برنامه ریزی های سفر گردشگران به ایران، شناختی از انقلاب حقیقی و ایران اسلامی به آنها بدهیم تا سفیر اسلام حقیقی در دنیا باشند.

وی در ادامه به ظرفیت های خاص گردشگری یزد اشاره کرد و افزود: بناهای تاریخی و خانه های قدیمی با شیشه های رنگی و نحوه قرارگیری آنها در مسیر تابش خورشید، همه با برنامه ریزی و حساب شده طراحی شده و زبان گویای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است.

بازدید از طرح های گردشگری و فرهنگی استان یزد و شرکت در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان یزد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha